علی اعطا: ایمنی، اقتصاد و هویت سه بعد پاساژ پروانه است

تهران (پانا) - سخنگوی شورای شهر تهران گفت: هر تصمیم مدیریت شهری باید با توجه به سه بعد ایمنی، وضع اقتصاد کسبه و هویت پاساژ پروانه انجام شود.

کد مطلب: ۱۰۲۳۴۷۶
لینک کوتاه کپی شد
علی اعطا: ایمنی، اقتصاد و هویت سه بعد پاساژ پروانه است

علی اعطا عضو شورای شهر تهران در جریان بازدید خود از پاساژ پروانه و جمعه بازار آن در جمع خبرنگاران با اشاره به سابقه فعالیت جمعه بازار پروانه، گفت: جمعه بازار پروانه بیش از دو دهه در حال فعالیت است که در این بازه زمانی به هویتی دست یافته که مردم آن را به بازار صنایع دستی و عتیقه می‌شناسند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: چندی است شهرداری تهران درگیر تأمین پارکینگ ساختمان پلاسکوست و به دلیل آنکه پاساژ پروانه در شعاع 250 متری ساختمان پلاسکو است، مورد توجه جهت تأمین پارکینگ ساختمان پلاسکو قرار گرفته است و قرار است مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی آن انجام شود.

اعطا با تأکید بر این نکته که ایمنی مهم است، گفت: ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی پاساژ پروانه باید زودتر مورد توجه مدیریت شهری قرار می‌گرفت زیرا پس از تجربه ساختمان پلاسکو، شعار کمیته پلاسکو این بود که پلاسکو را فراموش نکنیم.

او ادامه داد: میزان حضور شهروندان در جمعه بازار پاساژ پروانه، جمعه‌ها بالغ به 20 هزار نفر می‌شود که این امر ایمن‌سازی آن را بیش از پیش مهم می‌کند اما نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که باید تصمیمی درست در این زمینه گرفته شود تا در این شرایط اقتصادی به گونه‌ای عمل نشود که ارتزاق هزار خانوار مشغول به فعالیت در پاساژ پروانه با خطر مواجه شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به این نکته که پاساژ پروانه دارای 3 بعد است، گفت: بعد ایمنی، اقتصاد و هویت از ویژگی‌های مهم پاساژ پروانه است و باید بدانیم هویت این پاساژ مطعلق به شهر است و هر تصمیم مدیریت شهری باید در مسیر حفظ این 3 بعد باشد.

الهام فخاری رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران نیز در حاشیه بازدید خود از پاساژ پروانه با اشاره به این نکته که باید در مدیریت شهری تصمیم‌گیری‌ها بر اساس پیش‌بینی همه جوانب کار باشد، گفت: باید با نگاه عقلانی و باتوجه به عواطف مردم، باید درباره وضعیت پاساژ پروانه تصمیم‌گیری کرد و باید دانست که فضای زندگی مردم تفکیک‌پذیر نیست و موضوعات و تصمیم‌گیری‌ها در مدیریت شهری باید بیشتر به سمت تعامل‌های اجتماعی و فرهنگی باشد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران تأکید کرد: اگر قرار است محیط کسبی دچار تغییر شود، مردم نسبت به آن در هر حوزه واکنش نشان می‌دهند و باید تأکید کرد که هویت شهری پاساژ پروانه مهم است و این موضوع به مردم ربط دارد.

فخاری تصریح کرد: تصمیم‌گیری مدیریت شهری به شکل 3، 2 و 1 نیست و فرق مدیریت شهری بر تصمیم‌گیری‌ها باید این باشد که به مسیر جایگزین برسد و هویت‌ها و ملاحظات و تصمیم‌گیری‌ها را مورد توجه قرار بدهد.

او با اشاره به ایمن‌سازی پاساژ پروانه، گفت: باید به گونه‌ای تصمیم گرفت که در کنار حفظ مسائل روانی و روحی کسبه پاساژ پروانه، ایمنی آن نیز رعایت شود و متأسفانه نباید برای تأمین نظر یک نهاد دیگر جهت تأمین پاساژ پلاسکو به شکل بخشینه‌گری به پاساژ پروانه نگاه کرد.

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به این نکته که غرفه‌داران پاساژ پروانه به شهرداری تهران اعتماد دارند، گفت: شهرداری تهران نیز باید در مسیر اعتماد مردم حرکت کند و تنها به فکر تهاتر و تعامل نباشد زیرا هویت اجتماعی جمعه بازار پروانه نباید به شکل چند وجهی مورد توجه قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار