وزیر بهداشت در لامرد: ۱۸ هزار خانه بهداشت در اقصی نقاط ایران فعال است

لامرد (پانا) - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آئین راهپیمایی ۲۲ بهمن شهرستان لامرد، ضمن تبریک پیروزی انقلاب اسلامی، شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی را عامل وفاق ملی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۰۲۲۷۴۰
لینک کوتاه کپی شد
وزیر بهداشت در لامرد: ۱۸ هزار خانه بهداشت در اقصی نقاط ایران فعال است

سعید نمکی, وزیر بهداشت در ادامه افتتاح مرکز MRI شهرستان لامرد، در آئین راهپیمایی ۲۲ بهمن در این شهرستان حضور یافت و به عنوان سخنران ویژه این آئین، پیرامون دستاوردهای ۴۱ ساله انقلاب اسلامی در حوزه سلامت کشور سخن گفت.
او با تبریک سالروز پیروزی شکوهمندترین انقلاب تاریخ و درود بر روح شهدای انقلاب اسلامی، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تحولات شگرفی به ویژه در حوزه سلامت کشور ایجاد شد که از آن جمله می توان به توسعه قابل توجه حضور پزشکان و متخصصان ایرانی در تمامی مناطق کشور اشاره کرد.
نمکی با بیان اینکه در سال های پیش از انقلاب اسلامی، تنها ۶ دانشکده علوم پزشکی در کشور فعالیت داشت، از افزایش این تعداد به ۶۶ دانشگاه و دانشکده در کشور و تربیت متخصصان برجسته، به عنوان یکی از دستاوردهای مهم حوزه سلامت اشاره کرد.
وزیر بهداشت تعداد تخت های بیمارستانی در سال های پیش از انقلاب اسلامی را نیز ۵۶هزار تخت اعلام کرد که در طول سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به ۱۲۰ هزار تخت افزایش یافته است.
به گفته این مقام مسوول در حوزه سلامت کشور، خانه های بهداشت کشور نیز از هزار و ۸۰ مورد، اکنون به ۱۸ هزار مورد افزایش یافته و تا دورترین مناطق کشور نیز توسعه یافته است.
نمکی آمار واکسیناسیون جمعیت بیش از ۸۰میلیونی کشور را نیز ۱۰۰درصد عنوان کرد و ادامه داد: امسال به عنوان پیشتاز در کشورهای منطقه، موفق به دریافت گواهی حذف سرخک از سازمان جهانی بهداشت شدیم و امیدواریم ریشه کنی مالاریا را نیز به زودی جشن بگیریم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دیگری از صحبت های خود به اپیدمی بیماری آنفولانزا در جهان اشاره کرد که بسیاری کشورها را درگیر کرده بود و گفت: در ایران به کمک سیستم بهداشتی قوی، موفق به مهار این بیماری شدیم.
تولید ۹۷ درصد داروی موردنیاز در داخل کشور
او همچنین به موفقیت های نظام سلامت کشور در عرصه خدمات دارویی اشاره کرد و افزود: در سال های پیش از انقلاب اسلامی، تنها ۲۵درصد داروی موردنیاز کشور در داخل تولید می شد و اکنون علاوه بر افزایش این آمار به ۹۷ درصد، موفق به صادرات دارو به دیگر کشورها نیز شده ایم و کمبودهای دارویی، نسبت به سال گذشته، به یک سوم کاهش یافته است.
نمکی همچنین از پیشرفت در حوزه پژوهش و فناوری به عنوان دیگر دستاورد عرصه سلامت کشور نام برد و اظهار کرد: با پیشرفت های قابل توجه هزار و ۲۰۰ شرکت دانش بنیان که به صورت جهادگونه فعالیت می کنند، نیازهای جامعه در زمینه تجهیزات پزشکی و دیگر عرصه ها، تامین شده است.
وزیر بهداشت، راه اندازی خدماتی مانند دستگاه MRI را از آرزوهای شهرهای بزرگ کشور در سال های پیش از انقلاب اسلامی برشمرد که اکنون به برکت انقلاب اسلامی، در تمامی مناطق کشور در حال تحقق است.
افزایش شناخت ابعاد والای شخصیتی شهید سپهبد قاسم سلیمانی پس از شهادت او از محورهای مهم صحبت های وزیر بهداشت در این آئین، به پاسداشت یاد و خاطره سپهبد شهید قاسم سلیمانی اختصاص داشت.
او شهید سلیمانی را حائز خصلت های بسیار والا خواند که با گذشت زمان از این فاجعه، بیشتر عیان می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار