در مراسم آغاز عملیات ساخت مجتمع آموزشی استثنایی سردارشهید سلیمانی مطرح شد؛

حاجی‌میرزایی: تحول در مدرسه‌سازی جز با مشارکت عمومی محقق نمی‌شود

با همت رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی و خیرین مدرسه‌ساز، ۲۱۰ مدرسه برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ساخته می‌شود

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد اگر هر نفر هزار تومان کنار بگذارد در پایان سال ۲۸ هزار میلیارد تومان برای ساماندهی فضای آموزشی جمع می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۲۲۰۸۴
لینک کوتاه کپی شد
حاجی‌میرزایی: تحول در مدرسه‌سازی جز با مشارکت عمومی محقق نمی‌شود

محسن حاجی‌میرزایی در مراسم "خشت‌گذاری و آغاز عملیات ساخت مجتمع آموزشی استثنایی سردار سپهبدشهید قاسم سلیمانی" که صبح امروز در سالن اجتماعات میلاد نور شهرستان فشافویه برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع خیرین مدرسه‌ساز گفت: «حاج‌ اکبر ابراهیمی با ارائه خدمات از نهاد تعلیم و تربیت حمایت کرد و آن‌چنان که گفته تا زنده است مدرسه می‌سازد، برای‌شان آرزوی طول عمر داریم تا از برکات وجود این مومن راستین بهره‌مند شویم.»

او افزود: «خدمتی که خیرین مدرسه‌ساز می‌کنند ساختن مدرسه نیست بلکه فرهنگی است که اشاعه می‌دهند و معرفی می‌کنند. جامعه ما بیش از هرچیز دیگر به این فرهنگ نیازمند است. فرهنگ مسئولیت‌پذیری، احترام به عموم مردم، با غم مردم غمگین شدن؛ این فرهنگی است که باید در آموزش و پرورش به نسل نو یاد دهیم.»

حاجی‌میرزایی گفت: «درباره دهه فجر نامگذاری‌های گوناگونی شده است. فکر می‌کنم شاید یکی از مناسب‌ترین نام‌ها که ریشه در فرهنگ قرآنی دارد دهه یاد و یادآوری است. در قرآن ما بسیار به یاد کردن دعوت شدیم، هم یاد پیامبران و اولیا و هم یاد رویداد و حوادثی که تجلی قدرت الهی است.»

وزیر آموزش و پرورش به آیه‌ای از قرآن اشاره کرد و گفت: «روزهای خدا روزهای تجلی و ظهور و بروز باورهای دینی، تحقق سنت‌های الهی برجسته انسان‌ساز است. یکی از آفت‌های مهم زندگی انسان‌ها غفلت است که انسان را از مرتبه انسانی به پایین‌ترین مرتبه حیوانی تنزل می‌دهد و جان انسان را فربه می‌کند و زندگی او را جلای واهی می‌بخشد.»

او افزود: «ما اینجا جمع شدیم از بزرگان فعال کار خیر و روزهای شیرین و سخت پیروزی اسلامی یاد کنیم. انقلابی که در این ۴۱ سال با فرازهای مختلفی گام پیش نهاد و عزت و اقتدار را برای ایران به ارمغان آورد. انقلاب ما یک انقلاب شکوهمند بود.»

حاجی‌میرزایی گفت: «بررسی بسیار کوتاه در دستاوردهای انقلاب نشان می‌دهد با چه انقلاب بزرگی روبه‌روییم. یکی از نگرانی‌ها این است که مجموعه‌ها در جریان تمام ابعاد و ویژگی‌های آن نباشند. انقلاب‌ها جز پیچیده‌ترین و نادرترین پدیده‌ها هستند.»

او افزود: «با تفکر در احوالات انقلاب در می‌یابیم که دشمنان با تمام اقتدار ایستادند تا انقلاب را کمرنگ کنند. انقلاب خود را با انقلاب‌ قرون اخیر مقایسه کنیم چراکه این انقلاب یک نقطه درخشان با قابلیت‌های ممتاز است که عزت را به مردم داد و به جامعه هویت بخشید.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: «قدرتی‌ که خدا به انسان داده والاترین قدرتی است که به کسی اهدا کرده است و این قدرت در سایه کمرنگ و تضعیف شدن بود اما روح بلند انقلاب آمد و در این کالبد بی‌جان جان دمید و شادابی و نشاط را به مردم هدیه داد.»

حاجی‌میرزایی گفت: «مشکلات برای تحول هر جریان تاریخ‌ساز است، اما با فهم دقیق شرایط می‌دانیم انقلاب شکوهمندی داریم. در قرآن از دو بنیان ذکر شده است؛ بنیانی که بر رضایت خدا استوار است این پایه‌گذاری یک پایه‌گذاری است که با ارزش‌های والا و تقوی الهی تدوین شده است، این بنای پایدار است. انقلاب ما بنیان بر تقوا، صداقت، فداکاری و اهتمام به امور مردم، ظلم‌ستیزی، مستضعف‌گرایی و حمایت از محرومان دارد.»

او با گرامیداشت یاد مرحوم حافظی افزود: «اگر‌ می‌بینیم نام خیرین نام باشکوهی است بنیان تقوا و خدمت و فداکاری دیده می‌شود امیدواریم هر بنا که می‌گذاریم بنیانش بر تقوا باشد و خشت امروز بر مبنای تقوا برای کمک به افرادی است که بیش از دیگر دانش‌آموزان نیازمند حمایت ویژه هستند چون شرایط و نیاز ویژه دارند.»

حاجی‌میرزایی گفت: «جمهوری اسلامی برای توجه به این قشر اتفاقات زیادی را رقم زد، توجه به این کودکان مولود انقلاب اسلامی است و تعداد دانش‌آموزان آن را ۱۷.۵ برابر افزایش داده و اکنون ۱۵۳ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در ۱۶۰۰ مدرسه استثنایی و ۱۴ هزار مدرسه عادی تحصیل می‌کنند.»

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر سیاست فراگیری گفت: «از ۱۵۳ هزار دانش‌آموز بیش از ۷۰ هزار به مدارس عادی پیوستند، تلاش می‌شود این تعداد افزایش یابد اگر امروز اینجا جمع شدیم تلاش داریم حمایت خود را از این کودکان اعلام کنیم.»

او با اشاره به اینکه باید برای این کودکان مساحت و امکانات و تجهیزات بیشتری در نظر گرفته شود گفت: «۲۱۰ مدرسه استثنایی به همت رئیس این سازمان و جامعه خیرین بر زمین زده می‌شود، امیدوارم با جذب منابع بتوانیم قدم‌های بزرگی برداریم.»

حاجی‌میرزایی گفت: «وضعیت فضای آموزشی تهران خوب نیست یکی از دلایل آن مهاجرت است که تعادل را بهم می‌زند. اکنون این منطقه رشد دانش‌آموزی ۹.۲ درصدی دارد بدون شک تحول در مدرسه‌سازی جز با مشارکت عمومی محقق نمی‌شود. اگر هر نفر هزار تومان کنار بگذارد در پایان سال ۲۸ هزار میلیارد تومان برای ساماندهی فضای آموزشی جمع می‌شود.»

وزیر آموزش و پرورش بر اهمیت مسئولیت اجتماعی تاکید کرد و گفت: «چرخ فرهنگ و صنعت نیاز به نیروی انسانی دارد. از استاندار تهران می‌خواهم این پیوند برقرار شود ما در آموزش و پرورش از این حرکت حمایت می‌کنیم.»

او افزود: «باید برای حل ریشه‌ای مسایل این منطقه تدبیر کنیم، این تدبیر نیازمند اجتماع نزدیک‌تر و گفت‌وگوی عمیق‌تر است. معتقدم اگر یک دانش‌آموز بعد از ترک کلاس دوازدهم درکی از مسایل شهر خود نداشته باشد. ما در ماموریت خود موفق نشدیم ما مامور نیستیم برای دانشگاه تربیت کنیم باید دانش‌آموزان بتوانند روی پای خود بایستند و از انقلاب خود دفاع کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار