دستگاه قضایی اردبیل جرائم تبلیغات انتخاباتی را به جد پیگیری می‌کند

اردبیل (پانا) - معاون قضایی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل گفت: دستگاه قضایی استان اردبیل جرائم تبلیغات انتخاباتی را به جد پیگیری می‌کند.

کد مطلب: ۱۰۲۲۰۷۸
لینک کوتاه کپی شد
دستگاه قضایی اردبیل جرائم تبلیغات انتخاباتی را به جد پیگیری می‌کند

یوسف خدادادی، معاون قضایی اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری اردبیل در نشست مشترک مجریان، ناظران و اعضای ستاد پیشگیری از وقوع جرم با داوطلبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه اردبیل نیر، نمین و سرعین گفت: تبلیغات زودهنگام، خرید فروش آراء، استفاده از امکانات دولتی و تخلفات در فضای مجازی از مهم‌ترین جرایم تبلیغات انتخاباتی است که دستگاه قضایی آن را به جد پیگیری می‌کند.

او بیان کرد: انتخابات نعمت، موهبت و اثری ماندگار از امام راحل و انقلاب اسلامی ایران بوده و مظهر اراده ملت و اعمال حق مردم در تعیین سرنوشت خود است، لذا حفاظت و صیانت از آن مسلماً تمامی نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به مهمترین آسیب‌ها که انتخابات را تهدید می‌کند افزود: طایفه گری، قومی و قبیله گری از آسیب‌هایی است که موجب زایل شدن شایسته سالاری، امانت داری، تعهد و تخصص افراد می‌شود و یقیناً نادیده گرفتن تعهد و تخصص افراد در انتخابات و انتخاب افراد صرفاً بر اساس قومیت موجب توسعه‌نیافتگی و عقب‌ماندگی منطقه و استان خواهد شد.

خدادادی با اشاره به وظایف و رسالت‌های نمایندگان گفت: داوطلبان و نامزد‌های انتخاباتی باید وظایف قانونی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را احصاء و با تشریح آن برای مردم از میزان توانمندی خود در اجرای این قوانین به عنوان تبلیغات انتخاباتی خود استفاده نمایند.

او با اشاره به وظایف بومی نمایندگان با استناد به وظایف نظارتی آنان گفت: نمایندگانی موفق و سربلند در دید مردم هستند که تلاش کنند طرح‌های کلان ملی و منطقه‌ای را به منظور توسعه و آبادانی پیگیری کنند و از پرداختن به مسائل شخصی و فردی افراد که موجب دور افتادن از انجام رسالت‌های اصلی نمایندگان می‌شوند خودداری کنند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در ادامه خرید فروش آراء، استفاده از امکانات دولتی، توهین و تخریب در فضای مجازی و میز استفاده از تشکل‌های مردم نهاد در تبلیغات انتخاباتی را خلاف مقررات و قوانین دانست و گفت: دستگاه قضایی و مراجع نظامی و انتظامی با هرگونه موارد تخلف به شدت و طبق قوانین با متخلفین در این حوزه برخورد می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار