استاندار فارس: اجرای فالیتهای آبخیزداری و حفاظت آب و خاک از اولویت های مهم دولت تدبیر و امید است

شیراز (پانا) -  در پنجمین روز از دهه مبارک فجر و به مناسبت چهل و‌یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پروژه سنگی سیمانی حوزه آبخیز تنگ آب شهرستان گراش با حضور استاندار فارس به بهره‌برداری رسید.

کد مطلب: ۱۰۲۲۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
استاندار فارس: اجرای فالیتهای آبخیزداری و حفاظت آب و خاک از اولویت های مهم دولت تدبیر و امید است

عنایت الله رحیمی در این مراسم، ضمن تاکید بر اجرای بیش از پیش اینگونه طرحها، حفاظت از آب و خاک را از اولویت‌های مهم دولت تدبیر و امید دانست و خواستار توسعه و گسترش این طرح‌ها با مشارکت مردم شد.

استاندار فارس استفاده بهینه از منابع آبی با توجه به خشکی برخی مناطق را از مهمترین راهکارها برای ایجاد توسعه پایدار و احیاء عرصه‌های طبیعی خواند.

مقام عالی دولت در استان فارس در ادامه مجموع فعالیت‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح شهرستان‌های استان را رضایت بخش دانست و اظهار امیدواری کرد: این رویه در سایر نقاط استان همچنان تداوم داشته باشد.
محسن اسکندری معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس نیز در این مراسم اعتبار این پروژه مشارکتی را بالغ بر 12 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در راستای اهداف سازمانی اقدامات بسیار خوبی در سطح شهرستان‌ها انجام شده که این طرح نیز یکی از آنهاست و امیدوارم منشاء خیر و برکت برای مردم محلی باشد.

او یکی از اولویت‌های اصلی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور را جلوگیری از فرسایش خاک و کنترل روان‌آبها و نفوذ آن به لایه‌های زیرین دانست و افزود: خوشبختانه طی سال‌های اخیر با نگاه ویژه دولت به انجام فعالیت‌های منابع طبیعی و آبخیزداری، در این حوزه شاهد توجه بیش از پیش به این فعالیتها و جذب اعتبارات از طریق صندوق توسعه ملی بوده‌ایم.

او در ادامه با اشاره به حمایت‌های خوب خیرین در اجرای فعالیت‌های آبخیزداری بخصوص در شهرستان‌های جنوبی استان افزود: اجرای این گونه فعالیت‌ها در این مناطق سبب احیاء و پایداری عرصه‌های طبیعی خواهد شد.
اصغر فرودی فرماندار گراش نیز دراین مراسم ضمن قدردانی از مجموعه فعالیت‌های منابع طبیعی و نیز پیگیری‌های صورت گرفته تصریح کرد: فرمانداری شهرستان نیز آماده هرگونه همکاری جهت جلب مشارکت مردمی در راستای انجام طرح‌های منابع طبیعی می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار