توقف رشد سرقت در کشور

تهران (پانا) - رئیس پلیس آگاهی ناجا از توقف روند رشد سرقت در کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۱۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
توقف رشد سرقت در کشور

به گزارش سایت پلیس، سردار محسن حسن‌خانی دراین‌باره گفت: در پی دیدار فرماندهان ناجا با مقام معظم رهبری در روزهای پایانی سال ۹۴ و ابلاغ تدابیر معظم له مبنی بر تلاش در راستای کشف و استرداد حداکثری اموال مسروقه به مالباختگان، پلیس آگاهی ناجا طی برگزاری جلسات متعدد با کارشناسان معاونت فناوری اطلاعات ناجا، سامانه‌ای با عنوان نما را در بستر اینترنت طراحی کرد که امکان شناسایی اموال مکشوفه مجهول المالک توسط مالباختگان را تسهیل کرد.

وی افزود: با ایجاد زیرساخت‌های لازم، در ابتدا این سامانه به صورت آزمایشی در سطح تهران راه اندازی و پس از برطرف کردن اشکالات و ایرادات آن، سرانجام با نام نمایشگاه مجازی اموال مسروقه مکشوفه به منظور بارگذاری کالاهای مکشوفه در بستر اینترنت ایجاد شد.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به اینکه پس از طی یک روند آزمایشی در دی ماه سال ۹۷ این سامانه توسط جانشین فرمانده ناجا رسما افتتاح و راه اندازی شد، ادامه داد: پس ازحدود سه ماه از راه اندازی رسمی سامانه، بیش از ۵۹۰ قلم کالای مکشوفه مجهول المالک در سامانه بارگذاری شد.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی این سامانه گامی در راستای حفظ کرامت شهروندان و حذف رفت و آمدهای بی شمار مال باختگان به واحدهای انتظامی صورت گرفته، تصریح کرد: از ابتدای راه اندازی این سامانه تاکنون بیش از دو میلیون بازدید از این سامانه صورت گرفته است.

رییس پلیس آگاهی ناجا درباره سازوکار فعالیت این سایت گفت: مال‌باختگان در صورت مراجعه به سایت police.ir و آیکون شناسایی اموال، می توانند بدون مراجعه حضوری به مراکز انتظامی درخواست خود را مبنی بر تعلق کالای مورد نظر ثبت و نشانه های آن را ارسال کنند.

وی در ادامه تشریح کارکرد این سامانه اضافه کرد: درخواست مال باخته توسط اپراتور سامانه مورد ارزیابی قرار گرفته و اپراتور پاسخ تایید یا عدم تایید را در سامانه بارگذاری می کند، که در صورت اظهار عنوان تایید، راهنمایی لازم توسط اپراتور در خصوص اقداماتی که لازم است مالک در راستای تحویل کالای مورد در خواست انجام دهد، ارائه و اموال پس از هماهنگی قضائی با اخذ رسید، تحویل مالباخته خواهد شد.

حسن‌خانی تاکید کرد: امکان استرداد اموال از طریق سامانه مزبور، تنها برای افرادی امکان پذیر می باشد که سابقه تشکیل پرونده قضائی داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت مشارکت هموطنان در ثبت و ضبط شناسه اموال خود و در صورت امکان، تهیه تصویر از آنها، خاطر نشان کرد: این اقدام مهم موجب می شود در صورت وقوع سرقت، امکان ردیابی اموال توسط کارآگاهان پلیس امکان پذیر شده و اموال سرقتی به صاحبان حقیقی آن برگردد.

وی در توصیه به شهروندان اظهار کرد: از نگهداری اموال و دارایی های با ارزش خود شامل طلا، سکه، ارز و ... در منزل خودداری و آنها را به صندوق امانات بانک ها بسپارند.

این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح دستاوردهای پلیس آگاهی در فرآیند مبارزه با سرقت خاطر نشان کرد: طی سه ماه گذشته ( آبان، آذر و دی) توانسته ایم روند رشد سرقت ها را متوقف کنیم و اعضای بسیاری از باندهای سرقت را شناسایی و دستگیر کرده ایم.

براساس اعلام سایت پلیس، رئیس پلیس آگاهی ناجا با تاکید بر تشدید مبارزه با سرقت تصریح کرد: مبارزه با سرقت یکی از برنامه های اولویت دار نیروی انتظامی در سال جاری بود و با توجه به اهمیت مبارزه با سرقت، این مهم در اولویت های ماموریتی سال آتی نیز پیش بینی شده است.

حسن‌خانی به دستاوردهای پلیس آگاهی در کشف سرقت اتومبیل اشاره کرد و گفت: در کشفیات خودروهای سرقتی توفیق ۹۲ درصدی داریم یعنی اگر ۱۰۰ مورد سرقت خودرو در یک بازه زمانی مشخص به پلیس اعلام شده باشد ما در کوتاه ترین زمان ۹۲ مورد آن را کشف کرده ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار