باید این تفکر که بیمه یک حق برای نیروی کار است در جامعه نهادینه شود

رشت (پانا) - در نشست مشترک مدیران سازمان دانش آموزی و تامین اجتماعی گیلان ، برنامه بازدیدهای دانش آموزی از شعب بیمه ای در دستور کار قرار گرفت .

کد مطلب: ۱۰۲۱۸۳۲
لینک کوتاه کپی شد
باید این تفکر که بیمه یک حق برای نیروی کار است در جامعه نهادینه شود

طی نشستی مشترک با حضور محمد موافق سرپرست این مجموعه و قربانزاده رئیس سازمان دانش آموزی گیلان، بر رویکرد فرهنگ سازی مفاهیم بیمه ای و آموزش دانش آموزان با این حوزه مورد تاکید قرار گرفت .

قربانزاده رئیس سازمان دانش آموزی گیلان در این نشست با اشاره به اینکه تجربه های مشترک خوب و موفقی در طرح بازدیدهای دانش آموزی طی سالهای اخیر با تامین اجتماعی استان داشته ایم، افزود: بازخوردهای مطلوبی از این اقدام آموزشی داشته ایم و نتایج ارزیابی ها در چشم انداز کشوری نیز بیانگر جایگاهی ارزشمند برای گیلان بوده است.

او با اشاره به وجود 40 هزار دانش آموز تشکیلاتی عضو این سازمان، از همکاری 1000 مربی و وجود اردوگاههای آموزشی تفریحی در این فضا یاد کرد و گفت: امیدواریم در کنار فعالیت‌های قبلی بتوانیم از ظرفیتهای موجود در قالب برنامه های اقتصادی و... نیز به‌صورت مشترک با تامین اجتماعی بهره ببریم.

محمد موافق سرپرست اداره کل تامین اجتماعی گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه هر دو سازمان با یک ویژگی بارز در زمره مجموعه های عمومی غیردولتی قلمداد می شوند و باید به صورت درآمد- هزینه ای گردشهای مالی خود را مدیریت کنند، عنوان کرد: تلاش برای اشراف و آگاهی جامعه از قوانین و تعهدات تامین اجتماعی یکی از رویکردهایی است که به همت معاونت فرهنگی اجتماعی با نگاه عمیق به اقشار مختلف در برنامه های آموزشی سازمان پیش بینی شده است و دانش آموزان به عنوان نیروهای مولد و کارآفرین فردای کشور، از گروه های هدف در این طرح ها هستند که برنامه بازدیدهای دانش آموزی از شعب تامین اجتماعی در همین راستا تدوین شده است.

محمد موافق با تاکید بر اینکه باید این تفکر که بیمه یکی از حقوق نیروی کار است در جامعه نهادینه شود افزود: در حال حاضر روزانه بیش از 11 میلیارد تومان تعهدات توسط تامین اجتماعی گیلان به بیمه شدگان و مستمری بگیران استان پرداخت می‌شود .

شایان ذکر است بر اساس هماهنگی‌های به‌عمل آمده در چهارمین سال اجرای طرح بازدیدهای دانش‌آموزی حدود 1500 دانش آموز گیلانی از شعب تامین اجتماعی بازدید و با مفاهیم و قوانین این حوزه آشنا می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار