در گفت‌وگو با پانا

بیژن ذوالفقارنسب: با اسکووچیچ به مشکل بر می‌خوریم و دوباره باید کاسه چه کنم چه کنم دستمان بگیریم

به نظر من فدراسیون فوتبال تصمیم عجیبی گرفت

تهران (پانا) -– پیشکسوت فوتبال ایران با انتقاد از انتخاب دراگان اسکووچیچ به عنوان سرمربی جدید تیم ملی، معتقد است انتخاب این مربی کروات پشت پرده دارد.

کد مطلب: ۱۰۲۱۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد
بیژن ذوالفقارنسب: با اسکووچیچ به مشکل بر می‌خوریم و دوباره باید کاسه چه کنم چه کنم دستمان بگیریم

بیژن ذوالفقارنسب در گفت‌وگو با پانا درباره انتخاب دراگان اسکووچیچ به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران گفت: تصمیم عجیب و غریبی بود و واقعاً نمی‌دانم چرا این انتخاب صورت گرفت. اسکووچیچ سابقه مربیگری ندارد و مشخص نیست قبل از آمدن به ایران کجا بوده و چه نتایجی گرفته است. در ایران هم با تیم‌هایی که کار کرده نتایج درخشانی نگرفته است. به نظر من فدراسیون فوتبال تصمیم عجیبی گرفت و اعتقاد دارم این انتخاب مسائل بسیاری پشت پرده داشت. شاید هم از روی ناچاری و بدون اینکه عواقب کار را در نظر بگیرند، اسکووچیچ را انتخاب کردند.

وی ادامه داد: ما ساختار تیم ملی و بازیکنان را می‌شناسیم. من مطمئنم برخی بازیکنان این سرمربی را نمی‌پذیرند و او را مورد انتقاد قرار می‌دهند. ویلموتس را هم بازیکنان قبول نداشتند و درباره عملکرد او انتقاد می‌کردند، شک نکنید درباره اسکووچیچ هم این نظر را دارند. به هر حال من فکر می‌کنم در طول راه به مشکل می‌خوریم و دوباره باید کاسه چه کنم چه کنم دست بگیریم. وقتی ساختار مدیریت و آنهایی که تصمیم می‌گیرند در این زمینه شناخت کاملی ندارند، وضعیتی همین است. این تصمیم‌ها به لحاظ فنی و شخصیتی و اقتصادی ضررهای زیادی به فوتبال ایران وارد خواهد کرد.

پیشکسوت فوتبال ایران در مورد دستمزد پایین اسکووچیچ گفت: طبیعی است وقتی اسکووچیچ رزومه نه چندان قابل قبولی دارد با دستمزد پایین‌تر از مربیان ایرانی تصمیم می‌گیرد با فدراسیون فوتبال کار کند. چنین مربیانی به خاطر برند تیم ملی حتی حاضرند پول هم بدهند تا چنین پست مهمی را در اختیار بگیرند. اسکووچیچ اگر رزومه‌ای قوی داشت پول بیشتری از فدراسیون فوتبال مطالبه می‌کرد. من سر میز مذاکره نبودم اما یک مربی اگر در این حد باشد، قطعاً خیلی راحت با مسئولان کنار می‌آید و سعی می‌کند قراردادش را زودتر ببندد. من فکر می‌کنم فدراسیون اگر با سپاهان بیشتر رایزنی می‌کرد می‌توانست رضایت این باشگاه را برای جذب قلعه‌نویی فراهم کند. البته به غیر از قلعه‌نویی و دایی، گزینه‌های دیگری هم داشتیم که بهتر از دراگان اسکووچیچ باشند. می‌توانستیم با گل‌محمدی قبل از اینکه جذب پرسپولیس شود قرارداد ببندیم یا هدایت تیم ملی را به جواد نکونام بسپارند. او سال‌ها کاپیتان تیم ملی بوده، با کی‌روش همکاری کرده است و با جو تیم ملی آشناست می‌توانست یک حُسن برای او باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که با این انتخاب به آینده تیم ملی امیدوار است، عنوان کرد: شرایط تیم ملی خیلی خوب نیست. ما دو بازی مقابل عراق و بحرین را واگذار کردیم و برای صعود به جام جهانی کار راحتی پیش رو نداریم. البته که همه دوست دارند تیم ملی به جام جهانی صعود کند و نتایج خوبی هم کسب کند. اما باید ساز و کار این موضوع را هم داشته باشیم. تیم ملی پس از رفتن ویلموتس مدت‌هاست که بلاتکلیف است و شرایط خوبی ندارد. در حال حاضر هم نمی‌توان به این انتخاب خیلی امیدوار بود. من به شخصه به انتخاب اسکووچیچ انتقاد دارم و ضمن اینکه قرار نیست برای اسکووچیچ کادو بفرستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار