راه اندازی نخستین شعبه خانه سینما در گیلان

رشت (پانا) - معاون ارشاد اسلامی گیلان برگزاری موفق جشنواره فیلم فجر در استان را مورد توجه خانه سینما دانست .

کد مطلب: ۱۰۲۱۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی نخستین شعبه خانه سینما در گیلان

سید امیر مصباح با اشاره به همزمانی برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان گیلان گفت: با نظر ستاد برگزاری جشنواره فیلم فجر امسال ۱۴ فیلم در استان گیلان اکران خواهد شد.

وی با بیان اینکه گیلان جزو استان های با بیشترین تعداد فیلم اکران شده در جشنواره فجر است، افزود: امسال جشنواره «سیمرغ و پروانه ها» نیز ویژه کودکان و نوجوانان گیلانی همزمان با ایام الله دهه فجر به صورت رایگان در سانس صبح سینما میرزاکوچک رشت اکران می شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان سانس های ۱۶، ۱۸ و ۲۰ را ویژه اکران فیلم های جشنواره فجر در سینما میرزاکوچک رشت دانست و عنوان کرد: در صورت استقبال از فیلم ها در سانس ویژه ساعت ۲۰ نیز اکران خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه استقبال مردم در جشنواره فیلم فجر روز به روز افزایش می یابد، خاطرنشان کرد: اکران فیلم ها در گیلان از ۱۵ بهمن آغاز شده و تا ۲۱ بهمن ادامه دارد. همچنین بعد از اکران سانس ۲۰، نشست نقد و بررسی فیلم ها با حضور منتقدان بومی در ساختمان ساعت شهرداری رشت برگزار می شود.

معاون هنری ارشاد اسلامی گیلان جشنواره فیلم فجر را حاوی دو پیام کوتاه مدت و بلندمدت دانست و تصریح کرد: این مطالبه به حق مردم گیلان بود که فیلم های جشنواره فجر را در شهر خودشان ببینند و راهی تهران نشوند.

مصباح برگزاری موفق جشنواره فیلم فجر در گیلان را مورد توجه خانه سینما دانست و یادآور شد: در جشنواره سال گذشته فیلم فجر گیلان یکی از سه استان برتر کشور با بیشترین تماشاچی بود لذا به زودی نخستین شعبه خانه سینما در گیلان دائر خواهد شد.

وی از برگزاری همایش تقدیر از سینماداران گیلان در ساعت ۲۰:۳۰ روز شنبه، ۱۹ بهمن ماه در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت خبر داد و اضافه کرد: اکران نقش مهمی در تولیدات سینمایی دارد و مالکان سینما این نقش اساسی را ایفا می کنند لذا تصمیم گرفتیم از سه پیشکسوت این عرصه در رشت تجلیل کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار