افزایش ۲۲ درصدی بارش در کشور طی امسال

تهران (پانا) - رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی ضمن اشاره به افزایش ۲۲ درصدی بارش در کشور نسبت به میانگین بلندمدت می‌گوید از ابتدای سال آبی جاری تاکنون بارش در استان‌های گیلان، مازندران و هرمزگان بیشتر از سایر نقاط بوده است.

کد مطلب: ۱۰۲۱۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۲۲ درصدی بارش در کشور طی امسال

به گزارش ایسنا، احد وظیفه با اشاره به اینکه از مهرماه امسال تا نیمه بهمن ماه ۱۳۷.۹ میلیمتر بارش در کشور داشتیم، اظهار کرد: این میزان نسبت به میانگین بلندمدت کشور ۲۲.۱ درصد افزایش داشته است همچنین بارش امسال در کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۰.۵ درصد بیشتر شده است.

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی ادامه داد: در سال آبی جاری تاکنون سه استان گیلان، مازندران و هرمزگان پربارش‌ترین استان‌ها بودند. در استان گیلان از مهرماه تا نیمه بهمن ۴۵۹.۵ میلیمتر، در مازندران ۳۵۸.۹ میلیمتر و در استان هرمزگان ۲۸۶ میلیمتر بارش داشتیم. در استان گیلان بارش نسبت به میانگین بلندمدت ۲.۲ درصد کاهش داشته است و در استان مازندران نیز در این بازه زمانی نسبت به بلند مدت با ۱۴.۳ درصد افزایش بارش روبه‌رو بودیم.

به گفته وظیفه میانگین بلند مدت بارش در استان هرمزگان ۹۳.۶ میلیمتر است که این نشان می‌دهد بارش امسال در این استان نسبت به میانگین بلند مدت ۲۰۵.۵ درصد بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه در استان سیستان و بلوچستان نیز از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۱۲۵.۶ میلیمتر بارش گزارش شده است، تصریح کرد: بارش ۱۳۶.۶ میلیمتر در این استان نسبت به بلند مدت افزایش پیدا کرده است.

رئیس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی در ادامه گفت: بارش در ۱۵ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، چهار محال و بختیاری، خراسان شمالی، خوزستان، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، گیلان، لرستان و یزد نسبت به میانگین بلند مدت کاهش یافته است.

وظیفه درباره وضعیت بارش در تهران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون اظهارکرد: ۱۲۰ میلیمتر بارش در تهران داشتیم که نسبت به میانگین بلند مدت ۴.۴ درصد افزایش و نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار