نگاهی به فیلم‌های بخش سودای سیمرغ

«سینما شهر قصه»: نوستالژی چند آدمِ عشقِ سینما

تهران (پانا) - سینما شهر قصه فیلمی به کارگردانی مشترک کیوان علی‌محمدی و علی‌اکبر حیدری و نویسندگی و تهیه‌کنندگی کیوان علی‌محمدی از فیلم‌های حاضر در بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر است.

کد مطلب: ۱۰۲۱۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
«سینما شهر قصه»: نوستالژی چند آدمِ عشقِ سینما

حامد کمیلی، آناهیتا درگاهی، بابک کریمی، فرخ نعمتی، سیاوش مفیدی، رویا میرعلمی، فریبا جدیکار، سیاوش پورخلیلی، حمیدرضا پگاه، علی اوجی و افشین هاشمی در سینما شهر قصه بازایفای نقش کرده اند. یکی از نکات جالب این فیلم حضور هدیه تهرانی و زنده‌یاد جمشید مشایخی برای بازسازی سکانسی از فیلم کاغذ بی خط ناصر تقوایی است.

«سینما شهر قصه» با مضمون کلی تاریخ سینمای ایران در بستر یک داستان عاشقانه ساخته شده است. قصه زندگی عشق آدم‌ها به سینما در دوره‌های تاریخی مختلف 40 سال اخیر که با کمک نمایش صحنه‌هایی از فیلم‌های مهم سینمای ایران در لابلای داستان فیلم پیش می‌رود.

داستان فیلم درباره عشق پسری از خانواده‌‌ای سلطنت‌‌طلب به دختری از خانواده‌‌ای انقلابی است که مسیر عشق این دختر و پسر از قبل از انقلاب ایران آغاز می‌‌شود و در بستر تاریخ معاصر ایران پیش می‌رود.

علی‌محمدی که کارگردانی فیلم‌هایی همچون گیلدا، ارغوان، شبانه و شبانه روز را درکارنامه حرفه‌ای خود دارد درباره این فیلم می‌گوید: ««سینما شهر قصه» تاریخ معاصر ما، از پیش از انقلاب تا امروز را روایت می‌کند؛ با این تفاوت که زاویه دید این فیلم سینما است. یعنی تاریخ معاصر را روایت کرده و در دل آن تاریخ سینمای ایران را هم مرور می‌کنیم. «سینما شهر قصه» فیلمی مفرح در ژانر کمدی عاشقانه است؛ یعنی همزمان در یک داستان عاشقانه، علاقه و عشق آدمها به سینما را هم می‌بینیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار