نگاهی به فیلم‌های بخش سودای سیمرغ

«ابر بارانش گرفته»: درباره یک مرگ شیرین

تهران (پانا) - فیلم سینمایی «ابر بارانش گرفته» چهارمین فیلم بلند مجید برزگر در مقام کارگردان است که در بخش رقابتی سی‌ و‌ هشتمین جشنواره ملی فیلم فجر امسال حضور دارد.

کد مطلب: ۱۰۲۱۹۸۰
لینک کوتاه کپی شد
«ابر بارانش گرفته»: درباره یک مرگ شیرین

داستان و فرم متفاوت این فیلم در ادامه فیلم‌های پیشین این کارگردان است که چندی پیش و در سکوت خبری در تهران و شمال ایران فیلمبرداری شده است. فیلمنامه این فیلم توسط مجید برزگر و آرمان خوانساریان نوشته شده و تهیه کنندگی اثر را خود برزگر عهده دار است.

نازنین احمدی، مزدک میرعابدینی، علی ثانی فر و ارشیا نیک‌بین بازیگران اصلی فیلم هستند.

سارا پرستاری است که به کار خود عشق می‌ورزد و عاشقانه از بیمارهایش نگه‌داری می‌کند. او به حدی مراقب بیمارانش است و هوای آنها را دارد که در مواقع ضروری و غیرقابل بازگشت، به آنها کمک هم می‌کند. برخی از تصمیم‌های سارا با اجازه بیمار بوده و برخی دیگر یک عمل کاملا سرخود هستند. سارا خودش را فرشته‌ای می‌داند که وظیفه نگهداری از بیماران را دارد و هر زمان که تصمیم بگیرد،‌می‌تواند از این وظیفه سرباز زده و تبدیل به یک فرشته مرگ شود.

او برای نگهداری از یک بیمار رو به مرگ راهی شمال می‌شود؛ بیماری که بر اساس گفته‌های دکترش قرار است یک هفته‌ای تمام کند و حضور سارا فقط برای دلگرمی اعضای خانواده این پیرمرد است. سارا به این شهر می‌رود و ماجرا آنطور که پیش‌بینی می‌کرد پیش نمی‌رود...

آرمان خوانساریان یکی از نویسندگان «ابر بارانش گرفته» درباره نگارش مشترک فیلمنامه با برزگر توضیح داد:« برزگر طرحی داشت و ما روی آن تمرکز کردیم. آن طرح شاعرانه و بیشتر نزدیک به کارهای کوتاه این کارگردان بود و من به روزمرگی این شاعرانه ها و ساده کردن دیالوگ ها مانند سینمای تارکوفسکی پرداختم.»

برزگر کارگردان فیلم درباره ادای دین به سینمای تارکوفسکی گفت: «در سکانس لیوان ادای دینی به تارکوفسکی داشتم زیرا من علایقی دارم که در مسیر آن ها حرکت می‌کنم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار