معاون وزیر کار: مزد کارگران بر مبنای تامین هزینه‌های زندگی آنها لحاظ می‌شود

لرستان(پانا) - معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور گفت: تعیین مزد کارگران برمبنای تامین هزینه‌های زندگی این قشر از جامعه و حفظ اشتغال پایدار لحاظ می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۲۰۹۰۳
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر کار: مزد کارگران بر مبنای تامین هزینه‌های زندگی آنها لحاظ می‌شود

حاتم شاکرمی در سفر به بروجرد و بازدید از کارخانه داروسازی اکسیر در جمع خبرنگاران با اشاره به دستمزد امسال کارگران افزود: برای تعیین دستمزد کارگران جلساتی برگزار شده که در نهایت ۲ تصمیم در این راستا گرفته شد.

وی اضافه کرد: یکی از مسائل مربوطه مسئله مزد منطقه ای بود که هدف حذف حداقل های مزد بود اما در نهایت این طرح منتفی شد.
شاکرمی گفت: اعضای شورای عالی کار تصمیم گرفتند برای دستمزد کارگران در سال آینده یک تصمیم ملی بگیرند و تصمیم دوم ورود به بحث سبد هزینه خوار و بار و هزینه کارگران در سال آینده بود.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور افزود: در همین راستا اطلاعات و آمارهای مورد نیاز از طرف مراجع ذی در اختیار وزارت کار قرار گیرد که مراجع نیز ۱۵ بهمن اطلاعات را ارائه داده و کمیته مزد با دریافت اطلاعات از مراجع ذی صلاح مانند بانک مرکزی، مرکز آمار ایران و سایر مراجع بتواند وارد بحث سبد هزینه و مزد کارگران شوند.
وی بیان کرد: از سوی دیگر منتظر هستیم که مشخص شود مجلس برای مزد کارمندان دولت چه تصمیمی می گیرد چرا که این تصمیم در شورای عالی کار بی اثر نیست.
شاکرمی اضافه کرد: در سال گذشته برای دستمزد کارگران تصمیمات خوبی گرفته شود اما با افزایش تورم مواجه شد و مقداری این تصمیمات بی اثر شدند.
وی گفت: تعیین مزد کارگران را باید به نحوی لحاظ کنیم که بتوانیم اشتغال را حفظ کنیم و هم به تامین توان هزینه کارگر کمک شود.
معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور با اشاره به قرادادهای کارگران افزود: کارگران باید طبق قرارداد دستمزد خود را دریافت کنند و اگر کارگری حداقل حقوق را دریافت نکند خلاف است.
شاکرمی با اشاره به راه اندازی سامانه جامع روابط کار اضافه کرد: یکی از مزایای راه اندازی سامانه جامع روابط کار این است که کارفرمایان باید قراردادهای خود را در این سامانه بارگذاری کنند و با بارگذاری قرادادها در این سامانه مقداری این نگرانی ها در راستای قراردادهای سفید امضا کاهش می یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار