شهرستان رشت زیستگاه ارزشمند قرقاول‌های گیلان

تهران (پانا) - به‌گفته رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت زیستگاه‌های این شهرستان از مکان‌های امن قرقاول‌های گیلان محسوب می‌شوند.

کد مطلب: ۱۰۲۰۸۷۰
لینک کوتاه کپی شد
شهرستان رشت زیستگاه ارزشمند قرقاول‌های گیلان

به‌گزارش ایسنا، حمزه عشوری گفت: این شهرستان یکی از زیستگاه‌های ارزشمند قرقاول در گیلان است و جمعیت این پرنده در رشت رو به افزایش است.

وی افزود: اخیرا با توجه به اطلاع رسانی های انجام شده توسط اداره محیط زیست حساسیت‌های مردم نیز در حفاظت از این پرنده افزایش یافته است.

عشوری، وجود قرقاول‌ها را برای طبیعت استان بسیار مفید دانست و ادامه داد:‌ قرقاول‌ها نیز مانند بسیاری از گونه‌های پرنده ساکن در جنگل‌ها و مناطق جلگه‌ای با نوع تغذیه و رژیم غذایی خود به کنترل آفات کمک می‌کنند.

وی تصریح کرد: قرقاول‌ها بهار هر سال شروع به تخم‌گذاری کرده و سپس از جوجه‌هایشان مراقبت می‌کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت گفت:‌ به‌طور معمول سالی یک یا دو بار عمل تخم‌گذاری توسط قرقاول انجام می‌شود که در هر مرتبه نیز حدوداً بین ۸ تا ۱۲ تخم از خود به جای می‌گذارند.

وی با بیان اینکه براساس مشاهدات عینی پیش بینی می‌شود امسال نسبت به سال گذشته تعداد قرقاول های شهرستان رشت افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: با شکارچیان این پرنده و دیگر پرندگان مهاجر که به صورت غیر قانونی اقدام کنند برخورد می شود.

عشوری افزود: در مجموع زنده فروشی پرندگان وحشی ممنوع است و به طور مستمر بازارهای شهرستان رصد می‌شوند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رشت با اشاره به اینکه اغلب پرندگان مهاجر شهرستان رشت را مرغابی سانان تشکیل می‌دهند، گفت: متاسفانه برخی از رستوران‌داران برای طبخ غذای محلی به شکارچیان سفارش شکار خوتکا و یا مرغابی را می دهند که در صورت مشاهده برخورد قانونی لازم با آنها صورت خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار