آغاز عملیات اجرایی پروژه ترمینال جدید فرودگاه شهید مدنی تبریز در اوایل سال 99

تبریز (پانا) - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی از آغاز عملیات اجرایی پروژه ترمینال جدید فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در اوایل سال آتی خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
آغاز عملیات اجرایی پروژه ترمینال جدید فرودگاه شهید مدنی تبریز در اوایل سال 99

داود بهبودی در حاشیه بازدید از پروژه‌های ترمینال جدید و کارگوی فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در جمع خبرنگاران بیان کرد: با تدوین و عملیاتی شدن دومین سند تدبیر توسعه استان و قرار گرفتن پروژه توسعه فرودگاه بین‌المللی تبریز در این سند، انتشار فراخوان مناقصه پیمانکاران و بسیاری از مراحل اداری احداث ترمینال جدید فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز انجام شده و این پروژه در اوایل سال 99 وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های اداره کل فرودگاه های استان افزود: در چند ماه گذشته و با روی کار آمدن مدیریت جدید فرودگاه تلاش‌های مطلوب بیشتری انجام شده و میزان تعاملات و هماهنگی ها در سطح استانی و ملی افزایش یافته است؛ در مجموع اقدامات اجرایی در بهسازی وضعیت موجود و ارتقاء خدمات رسانی بسیار ارزشمند است.

وی تشریح کرد: مبلغ 280 میلیارد تومان براورد اولیه کارشناسان برای اجرای پروژه ترمینال جدید فرودگاه است؛ اما به نظر می‌رسد این پروژه نزدیک به 400 میلیارد تومان هزینه دربرداشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از آغاز عملیات اجرایی پروژه ترمینال جدید فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در اوایل سال آینده خبر داد و گفت: تکمیل این پروژه حدود چهار سال طول خواهد کشید.

وی بیان کرد: تبریز به عنوان یک قطب اقتصادی در کشور و منطقه شمال غرب مطرح بوده و می‌تواند "هاب تجاری و حمل نقل" اعم از بار و مسافر باشد که یکی از ارکان آن توسعه فرودگاه است.

وی بر عملیاتی شدن گمرک تجاری فرودگاه (کارگو) تاکید کرد و با توجه به این‌که مجوزهای آن قبلا اخذ شده از ناظر گمرکات استان و مدیرکل فرودگاه‌ها درخواست کرد تا نسبت به این امر توجه داشته و آن را به طور کامل فعال کنند.

بهبودی در بخش دیگری از سخنانش گفت: خوشبختانه توسعه اپرون فرودگاه در قالب اولین سند تدبیر توسعه استان به انجام رسیده و در حال بهره برداری است و در نتیجه آن قدرت مانور ترمینال و جابجایی هواپیماها در پارکینگ ارتقا پیدا کرده است.

وی افزود: توسعه فرودگاه و فرکانس‌های پروازی فرصتی برای افزایش نقش اقتصادی، تجاری و توسعه استان است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان نیز در این بازدید از هزینه کرد بیش از 200 میلیون تومان برای ساخت فونداسیون و تامین برق سیستم RVR هواشناسی فرودگاه خبر داد و گفت: برای تکمیل این پروژه و فعال شدن آن حدود 230 میلیون تومان دیگر نیز مورد نیاز است.

رامین آذری به تشریح عملکرد چندماهه فرودگاه پرداخت و افزود: طی ماه های مرداد، شهریور، مهر، آبان و آذر سال جاری در مقایسه با ماه های مشابه سال قبل به ترتیب به میزان 10، 20، 14، 17 و 14 درصد رشد پرواز از فرودگاه داشتیم که بیش از میانگین کشوری است.

وی خاطر نشان کرد: قبل از دوره مذکور 18 ماه متناوب کاهش آمار پروازی رخ داده است؛ لذا مثبت شدن روند نشان از بهبود خدمت رسانی و افزایش کارایی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار