برگزاری جشنواره ورزشی « مهرمادری » در میبد

یزد( ایرنا) - همزمان با سومین روز بزرگداشت ایام الله دهه فجر روزدوشنبه جشنواره ورزشی « مهرمادری» با حضور تعدادی از مسوولان، نونهالان مهدهای کودک و مادران آنها در ورزشگاه شهید چمران میبد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جشنواره ورزشی « مهرمادری » در میبد

به نقل از ایرنا و به گفته کارشناس ورزش بانوان میبد هدف از برگزاری این جشنواره یک روزه ارتقای تمرکز و افزایش تحرک و مهارت یادگیری و تقویت هوش هیجانی کودکان است که در چهار ایستگاه برگزار شد.

نرگس بیغرض اردکانی افزود: در حاشیه جشنواره که با حضور ۳۰۰ نفر از ماداران و نونهالان مهدکودک ها برگزار شد، نمایشگاه دستاوردهای ورزشی کودکان نیز تشکیل شد.

وی تعداد آثار عرضه شده در نمایشگاه را ۱۰۰ مورد ذکر کرد که از سوی هیات ورزش های همگانی شهرستان برای تشویق نونهالان به خالقان همه آثار جوایزی اهدا شد.

همچنین مادران شرکت کننده در جشنواره ورزشی مهرمادری با شور و حالی خاص امروز با فرزندان خود بازی کردند.

به گفته یکی از مادران ،کودکان بیشتر وقت خود را در خانه با پدر و مادر سپری می کنندد و دوست دارند بازی و تفریح با پدر و مادر خود را در خارج از منزل هم تجربه کنند.

وی افزود: بچه ها با تاثیرپذیری از والدین خود در بزرگسالی رفتار مشابه را با فرزندان خود خواهند داشت.

همچنین مادر، فاطمه سنافاضلی فر گفت: چنین برنامه هایی در تقویت روحیه و ایجاد انرژی در کودکان و افزایش تمرکز آنها بسیار موثر است، و به عینه نتیجه این کار را امروز در بازی‌ با فرزندش مشاهده کرد .

به گفته بتول زارع که به همراه خواهرزاده خود در جشنواره شرکت کرده بود، چنین جشنواره هایی در ایجاد شادابی روحیه بچه‌ها بسیار موثر است و آنها خود دوست دارند در چنین برنامه هایی شرکت کنند.

اکرم زارعی بازنشسته فرهنگی که به همراه فرزندان ۲قلوی خود در این برنامه تفریحی و ورزشی شرکت کرده بود، از دست اندرکاران پیش دبستانی های میبد که برنامه‌های خوب و ارزشمندی را اجرا کردند ،تشکر کرد.

وی اجرای چنین برنامه هایی را برای برقراری ارتباطی بهتر بین والدین ، مربیان و فرزندان و بالا بردن روحیه نونهالان که نقش تاثیرگذاری در آینده مملکت دارند بسیار موثر عنوان کرد.

جشنواره ورزشی مهرمادری با همکاری اداره بهزیستی و با شرکت نونهالان مهد کودک‌های میبد اجرا شد.

هم اکنون ۲۹ مهدکودک زیرنظر بهزیستی شهرستان میبد فعالیت دارند که ۲۱ مورد شهری و بقیه روستایی است.

مرکز شهرستان ۱۰۵ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار