ارتقای سطح آمادگی امدادی مراقبان سلامت در دستور کار مدارس پاکدشت قرار گرفت

پاکدشت( پانا) - جهت افزایش سطح آمادگی و اندوخته های مربیان و معلمان مدارس و آموزشگاه های شهرستان پاکدشت در زمینه امداد و کمک های اولیه همه ساله دوره های آموزشی مقدماتی در سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۰۲۰۴۰۷
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای سطح آمادگی امدادی مراقبان سلامت در دستور کار مدارس پاکدشت قرار گرفت

سعیده پیرحیاتی کارشناس مسئول پیشگیری از آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت در جمع مربیان و معلمان مدارس و مراقبان سلامت آموزشگاه ها که با هدف فراگیری اصول امداد و کمک های اولیه در سالن جلسات اداره گرد آمدند اظهار کرد: کلاس‌های آموزش امداد و کمک های اولیه به صورت مقدماتی با هدف ارتقای سطح آمادگی امدادی مراقبان سلامت در مدارس در مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی به همت جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت برگزار شد.

او در ادامه افزود: شرکت در این دوره‌های آموزشی موجب می شود که افراد بعد از پایان دوره به مهارت‌هایی دست یابند که در زمان بروز حوادث بتوانند با اقدام به موقع و مناسب از بروز آسیب‌ها و تلفات انسانی جلوگیری کنند و در این دوره افراد با ارزیابی مصدوم، احیای قلبی ریوی، خونریزی و پانسمان، شکستگی، آتل بندی و اسکان اضطراری آشنا می شوند.

او بیان کرد: آمادگی معلمان در برابر حوادث احتمالی مدارس می تواند در کاهش صدمه های ناشی از سوانح و بلایا موثر باشد که این امر با آموزش مطالب امداد و کمک های اولیه و تعامل جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش امکان پذیر خواهد بود.

پیرحیاتی اظهار کرد: هر خانواده یک امدادگر شعار اصلی جمعیت هلال احمر است و در راستای عملیاتی کردن آن حرکت می‌کنیم و آموز‌ش‌ها مبنی بر این موضوع است که در هنگام مخاطرات همیشه همه افراد آماده باشند و تصمیم درستی بگیرند. حفظ آرامش، پناه گیری صحیح، خروج ایمن، خود امدادی و در نهایت کمک رسانی به آسیب دیدگان و دگر امدادی از دیگر اهداف این قبیل آموزش ها می باشد.

او همچنین بیان کزد: با اشاره به اینکه این دوره ها با هماهنگی آرزو محمد حسینی کارشناس آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر شهرستان پاکدشت برگزار می شود اظهار کرد: با توجه به اینکه توانمندسازی معلمان موجب می شود علاوه بر این وظیفه در حفظ سلامتی و پیشگیری از بروز حوادث جانی برای دانش آموزان نیز سهیم شوند.

پیرحیاتی همچنین آشنایی معلمان با جمعیت هلال احمر و فعالیت های آن را، از دیگر اهداف این دوره ها برشمرد و اظهار کرد: در این راستا و برای آشنایی دانش آموزان با جمعیت هلال احمر و عضویت آنها در این جمعیت به عنوان یکی از محیط های آموزش همگانی و مدارس نیز از بهترین مراکز برای جذب عضو در جمعیت هلال احمر و آشنایی نوجوانان و جوانان با این جعیت مردم نهاد خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار