مشارکت ۴ میلیون و  پانصد هزار دانش‌آموز در المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای

تهران (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از مشارکت ۴ میلیون و پانصد هزار دانش‌آموز در المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۲۰۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد
مشارکت ۴ میلیون و  پانصد هزار دانش‌آموز در المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهرزاد حمیدی صبح امروز در دیدار وزیر آموزش‌ و پرورش با کارکنان معاونت تربیت‌بدنی و سلامت که در سالن کنفرانس این معاونت در ساختمان شهید علاقمندان برگزار شد، گفت: «مدرسه‌محوری، کیفیت‌محوری و برنامه‌محوری در برنامه‌های معاونت تربیت‌بدنی و سلامت گنجانده شده است و براساس سند تحول بنیادین در این سیاست‌ها متمرکز شده‌ایم. تمام برنامه‌ها را با شاخص سیاست‌های سند تحول بنیادین می‌سنجیم و اگر برنامه حذف شده یا اضافه شده، در همین راستا بوده است. ماموریت ما تسهیل و تدارک مشارکت در فعالیت‌های بهداشتی، سلامت و ورزشی است. تلاش می‌کنیم تا دانش‌آموز خودمراقب تربیت کنیم که برخوردار از سواد حرکتی و سلامت حرکتی و جسمی باشند. توانمندسازی منابع انسانی را در برنامه‌ها داریم.»

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «از برنامه‌های این معاونت می‌توان به مدرسه پویا، المپیادهای ورزشی، ورزش فرهنگیان، انجمن ورزشی مدارس، مدرسه قهرمان، مدرسه میزبان، آموزش پیشگیری از بیماری‌ها، تغذیه سالم و... اشاره کرد. اگر بخواهیم کار کنیم باید تحصیل منابع کنیم. برای رسیدن به این هدف، بر روی منابع انسانی، مالی و حقوقی مدیریت و کار شده است.»

حمیدی افزود: «در بخش تربیت‌بدنی و سلامت ٢٨ فعالیت مدرسه‌ای، ١٠منطقه‌ای، یک استانی و هشت ستادی داریم. در فضا و تجهیزات، اقدامات مطلوبی صورت گرفته است. نظام مدیریت عملکرد را پی‌ریزی کرده‌ایم و با راه‌اندازی سامانه‌های نظارت، ارزیابی و بازرسی انجام خودارزیابی و ارزیابی بیرونی را داریم.»

او به دستاوردها و افتخارات اشاره کرد و گفت: «در حوزه منابع انسانی عنوان معاون پرورشی و فرهنگی در مدرسه را به معاون پرورشی و تربیت‌بدنی تغییر داده‌ایم. اصلاح هرم انسانی، آموزش روش تدریس تربیت‌بدنی به ١٠٠هزار آموزگار، راه‌اندازی ٨ هزار کانون ورزشی، ایجاد تشکل‌های داوطلبی انجمن‌های ورزشی، مدیریت بر منابع و مصارف و افزایش بهره‌وری منابع و ... از جمله اقدامات این معاونت است. خوشبختانه جهت توسعه ورزش دانش‌آموزی، سهم ٣٠درصدی وزارت آموزش و پرورش در ماده ۵٣ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت را داشته‌ایم.»

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش گفت: «مدیران مدارس در فعالیت‌های ورزشی همراه دانش‌آموزان هستند و ٧٠٠ نفر از مدیران مدارس به عنوان سرپرست تیم‌های ورزشی در مسابقات حضور پیدا می‌کنند. افزایش چشمگیر حضور دانش‌آموزان در برنامه‌های ورزشی را داشته‌ایم. ۴میلیون و پانصد هزار دانش‌آموز در المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای مشارکت کرده‌اند. به احداث ٣٣٠چمن مصنوعی در مدارس کمک شده است.»

حمیدی با اشاره به برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌ها و بیماری‌ها، گفت: «مقام معظم رهبری اقدامات پیشگیرانه در آموزش و پرورش را قابل تحسین دانستند. کاهش شاخص پوسیدگی دندان دانش‌آموزان ١٢ساله از جمله اقدامات و فعالیت‌های این معاونت در مدارس بوده است.»

او در پایان با بیان افتخارات کسب شده توسط دانش‌آموزان در مسابقات ورزشی، گفت: «آخرین افتخاری که دانش‌آموزان ما در عرصه جهانی کسب کردند، رتبه هشتم در المپیک دانش‌آموزان است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار