رضی منش: دهه فجر امسال 540 میلیارد ریال پروژه در اسکو افتتاح می شود

تبریز (پانا) - فرماندار اسکو با بیان اینکه در دهه فجر سال جاری 540 میلیارد ریال پروژه در شهرستان افتتاح خواهد شد، گفت: یکی از این طرح ها کلنگ زنی شبکه فاضلاب شهرستان بوده که علیرغم سال ها انتظار اتفاق نیفتاده بود.

کد مطلب: ۱۰۲۰۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
رضی منش: دهه فجر امسال 540 میلیارد ریال پروژه در اسکو  افتتاح می شود

بابک رضی منش با بیان اینکه شهرستان اسکو یکی از شهرستان های شناخته شده و باغ شهرهای استان به شمار می رود، اظهار داشت: شهرستان اسکو با دارا بودن 98درصد نرخ با سوادی بالاترین نرخ فرهنگی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: این شهرستان با دارا بودن 5 دانشگاه و 9 هزار و 500 دانشجو جزو شهرهای مهم دانشگاهی به شمار می رود که یکی از دانشگاه های دارای اهمیت این شهرستان دانشگاه صنعتی سهند بوده و در راستای توسعه شهرستان نیز به آن تکیه شده است.

فرماندار شهرستان اسکو، اضافه کرد: واحدهای صنعتی بزرگی همچون ایران خودرو در این شهرستان وجود داشته و در مجموع یک هزر و 574 واحد صنعتی با حدود 19 هزر جمعیت شاعل در این شهرستان مستقر هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به توسعه واحد های صنعتی، عملیات پروژه شهرک صنعتی اسکو رو به اتمام بوده و امیدواریم سال آینده بتواند خود را مطرح کند.

رضی منش ادامه داد: در حوزه فضاهای آموزشی تا به امروز 34 باب مدرسه در شهرستان ساخته شده که 22 باب آن در دولت تدبیر و امید ساخته شده است.

وی بیان کرد: در حوزه درمان نیز با توجه به نگاه ویژه دولت به این موضوع 10 هزار متر مربع فضای مجاز ی به 64 هزار متر مربع فضای درمانی در قالب 19 مرکز درمانی تبدیل شده و تعداد 69 تخت وجود دارد.

فرماندار اسکو، گفت: شهر جدید سهند به لحاظ ویژگی های خاص 3 طرح در آن به صورت پایلوت کار شد که یکی از این طرح ها طرح سلامت روان بود که در این راستا کل شهرستان مورد غربالگری قرار گرفته و در سه سطح ارائه خدمات انجام می شود.

وی اضافه کرد: در راستای طرح جامعه ایمن و مروج سلامت در سال 96 به عوان اولین شهر در شمالغرب کشور ملحق به جوامع ایمن جهان شدیم و این این افتخاری برای استان به شمار می رود.

رضی منش بیان کرد: پروژه شهر سالم نیز اخیرا در حال ارزیابی بوده و تلاش داریم به شهرهای سالم ملحق شویم و در صورت تحقق این پروژه اولین شهر سالم کشور خواهیم بود، به عبارتی اراده برای شهر سالم در آن ایجاد می شود.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی قطب 4 محصول گردو، پسته، گل محمدی، کلزا بوده به طوری که گل محمدی با تولید 2200 تن در 5 روستای این شهریتان به عنوان یکی از ظرفیت های اقتصادی به شمار می رود و همچنین در تولید محصول پسته نیز اولین شهرستان استان هستیم.

فرماندار شهرستان اسکو بیان کرد: یکی از از ظرفیت های اصلی این شهرستان در حوزه گردشگری بوده به طوری که در سال جاری 1 میلیون و 650 هزار گردشگر از مناطق گردشگری شهرستان بازدید کردند که از این تعداد 22 هزار گردشگر خارجی بودند.

وی با بیان اینکه در دهه فجر سال جاری 540 میلیارد ریال پروژه در شهرستان افتتاح خواهد شد، گفت: یکی از این طرح ها کلنگ زنی شبکه فاضلاب شهرستان بوده که علیرغم سال ها انتظار اتفاق نیفتاده بود.

رضی منش افزود: پروژه آزادراه تبریز- سهند با مدیریت استاندار آذربایجان شرقی و پیگیری ها مجدانه بیش از 50 درصد پیشرفت داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار