کمک 3 میلیارد تومانی مجمع عالی خیرین فارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

شیراز (پانا) - رئیس هیئت مدیره مجمع عالی خیرین استان فارس از کمک 3 میلیارد تومانی این مجمع به مردم سیل‌زده استان سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: نخستین محموله کالا‌های ضروری مورد نیاز مردم سیل زده استان سیستان بلوچستان توسط مجمع عالی خیرین فارس یکم بهمن ماه به مناطق آسیب دیده از سیل ارسال شد.

کد مطلب: ۱۰۱۹۹۷۷
لینک کوتاه کپی شد
کمک 3 میلیارد تومانی مجمع عالی خیرین فارس به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان

محمد هادی ایمانیه ادامه داد: با توجه به حادثه سیل در استان سیستان و بلوچستان، مجمع عالی خیرین فارس با هماهنگی بین موسسات خیریه عضو ، ساخت یک مرکز جامع سلامت با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، بازسازی مراکز بهداشتی با اعتبار ۱۲۰ میلیون تومان توسط مجمع خیرین تأمین سلامت فارس و بازسازی خانه بهداشت با هزینه ۲۰ میلیون تومان توسط بنیاد خیریه اکبر سلطانی نسب را از اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان اعلام کرد.

رئیس هیئت مدیره مجمع عالی خیرین فارس اظهار کرد: با توجه به نیاز‌های ضروری و گسترده مردم این مناطق بسته‌های یک هفته‌ای شامل مواد غذایی، بهداشتی، بخاری، زیرانداز، لوازم خانگی و پوشاک با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان توسط خانه خیرین تهیه و ارسال شد.

او افزود: در حوزه اقلام معیشتی ۱۰۰ میلیون تومان توسط خیرین شهرساز و فرهنگ ساز جهت تهیه و توزیع مواد غذایی و بهداشتی و لوازم خواب تهیه و ارسال شد.

ایمانیه ادامه داد: خیرین تأمین سلامت فارس نیز علاوه بر کمک ها در حوزه سلامت، ۱۵میلیون تومان کمک در قالب پوشاک به ساکنان منطقه سیل‌زده سیستان و بلوچستان نیزکمک کردند.

ایمانیه همچنین از مهمترین فعالیت‌های برنامه ریزی شده در حوزه آبرسانی را کمک یک میلیارد تومانی خیرین آبرسان، مشارکت ۱۰۰ میلیون تومانی شورای عالی خیریه، کمک ۲۰۰ میلیون تومانی توسط هلال احمر فارس و کمک ۴۰ میلیون تومانی توسط خیرین تامین سلامت استان فارس عنوان کرد.

رئیس هیئت مدیره مجمع عالی خیرین استان فارس همچنین گفت: خیرین نخبه پرور فارس کمک‌های آموزشی خود را نیز در قالب برگزار اردو‌های آموزشی برای دانش آموزان با هزینه ۷۰ میلیون تومان در ابتدای سال آینده انجام خواهند داد.

او، استان فارس را پیشتاز این حرکت و همت خیر اعلام کرد و گفت: پیرو نشستی که با دبیر کل هلال احمر کشور داشتیم، تصمیم گرفته شد با همکاری سازمان هلال احمر، وزارت نیرو، استانداری سیستان و بلوچستان و مجمع خیرین کشور جهت رفع مشکل آب سیستان و بلوچستان اقدامات خوبی انجام گیرد.

ایمانیه با اشاره به برگزاری جلساتی در روزهای آینده در سطح کشوری جهت پیگیری برای این اقدام مهم گفت: آب رسانی بهداشتی در مناطق آسیب دیده نیازمند ۳ تا ۴ میلیارد تومان می باشد که امید است با همکاری خیرین این روند تسریع شود.

او خواستار مشارکت جدی تمامی دستگاه‌های اجرایی شد و گفت: امید است مجلس نیز در این مهم ورود کند و اعتباری در بودجه سال ۹۹ پیش‌بینی نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار