فولادوند مطرح کرد: لزوم تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسل حاضر

قبل از انقلاب ۴۵هزار مدرسه وجود داشت ولی طبق سرشماری سال ۹۵ در کشور ۱۱۰ هزار مدرسه داریم و پوشش تحصیلی دوره متوسطه از ۲۵ درصد قبل از انقلاب اکنون به ۸۵درصد رسیده است

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران بر لزوم تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسل حاضر توسط دستگاه تعلیم و تربیت تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۰۱۹۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند مطرح کرد: لزوم تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی برای نسل حاضر

عبدالرضا فولادوند در مراسم افتتاح هشتمین دوره نمایشگاه‌های دانش‌آموزی "مدرسه انقلاب" که بعدازظهر امروز در مدرسه دخترانه شهیدحسین مرادی منطقه ۵ تهران و همزمان در مدارس سراسر کشور برگزار شد گفت: «در ایامی هستیم که شکل‌گیری انقلاب صورت گرفته و تلاش ما در راستای معرفی انقلاب به نسل چهارم است. این نمایشگاه‌ها در راستای آشنایی دانش‌آموزان با فرازهای انقلاب شکل پیدا کرده و دقیقا برای توسعه فرهنگ شهادت گام برداشته است.»

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: «در نمایشگاه‌های گذشته گام‌های موثری را برداشته‌ایم. تاریخ انقلاب فقط اتفاقاتی نیست که در گذشته شکل گرفته، چیزی که مهم است مباحثی است که دشمن بر روی آن سرمایه‌گذاری می‌کند. وظیفه ما به‌عنوان بزرگترین مجموعه تعلیم و تربیت به‌ویژه در دهه فجر این است که دستاوردهای انقلاب را برای نسل حاضر تشریح کنیم و یک مقایسه‌ای بین عملکردها داشته باشیم تا دشمن از بی‌اطلاعی جوانان سوءاستفاده نکند.»

فولادوند افزود: «تلاش کنیم انقلاب و دستاوردهای آن را در آمارها بیاوریم و آن را مقایسه کنیم. قبل انقلاب حدود ۴۷ هزار مدرسه داشتیم که با سرشماری سال ۹۵ این تعداد حدود ۱۱۰ هزار مدرسه شده است.»

او اضافه کرد: «پوشش تحصیلی دوره متوسطه در سال ۵۷، ۲۵ درصد بوده که اکنون ۸۵ درصد است. در ارتباط با پیشرفت علوم در گذشته از ۴ هزار نفر یک پزشک داشتیم که اکنون از ۶۷۰ نفر یک پزشک داریم. این‌ها موفقیت‌های انقلاب است که برای ما ایجاد شده و نتیجه زحمات مردم است.»

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: «۱۷۰ هزار دانشجو قبل از انقلاب داشتیم اکنون ۴ هزار دانشجو داریم. این آمار باید برای نسل جدید تشریح شود. از این نمایشگاه‌ها باید استفاده کنیم، دستاوردهای سیاسی، فرهنگی و مردم‌سالاری دینی انقلاب به‌عنوان بزرگترین رهاورد انقلاب باید معرفی شود.»

فولادوند گفت: «در راستای توسعه فرهنگ شهادت گام برداریم. آموزش و پرورش به‌عنوان موثرترین نهاد ۴۰ هزار شهید دانش‌آموز و فرهنگی تقدیم انقلاب کرده و به‌عنوان موثرترین نهاد ایفای نقش داشته است. این‌ها دستاوردهای انقلاب بوده که با کمترین درگیری شکل گرفته است.»

او افزود: «امام مدرسه را به‌عنوان مهم‌ترین مکان برای جامعه انتخاب کرد. دشمن از بی‌اطلاعی ما سوءاستفاده می‌کند. امیدوارم بتوانیم به تکلیف خود در این راستا عمل کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار