کدام مسیرهای دوچرخه‌سواری در پایتخت دایمی می‌شوند؟

تهران (پانا) - سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از توسعه خطوط ویژه دوچرخه در مناطق پایتخت طی سال آینده خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۱۹۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
کدام مسیرهای دوچرخه‌سواری در پایتخت دایمی می‌شوند؟

یوسف حجت در گفت‌وگو با پانا درباره اهتمام معاونت حمل و نقل و ترافیک به مسیرهای ویژه دوچرخه در تهران اظهار کرد: برای ایجاد مسیر دوچرخه، ابتدا مسیر را از خیابان به وسیله نرده‌ها جدا می‌کنیم تا در دوره آزمایشی تست‌های لازم برای اثرگذاری بر ترددخودروها انجام و مشخص شود که آیا بر تردد خودروها تاثیر منفی دارد یا خیر.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: پس از اینکه مشاهده کردیم به ترافیک صدمه نمی‌زند، مسیر دوچرخه به صورت دائمی استفاده می‌شود. به عنوان نمونه در خیابان کریمخان، برای دائمی کردن مسیر به صورت جدول‌کشی به صورت بتنی در حال انجام هستیم که طی آن مسیر دوچرخه بخشی از مسیر پیاده‌ شود. علتش این است که یکی از درخواست مردم از ما مسیر ایمن برای دوچرخه است. در این‌باره سعی کردیم مسیر دوچرخه با پیاده هم‌ مسیر شود و چنانچه اگر دوچرخه نبود، عابر پیاده از مسیر استفاده کند.

حجت درباره توسعه خطوط دوچرخه در سال آینده نیز گفت: توسعه خطوط دوچرخه برای سال آینده جزو برنامه‌های ما است و تا آنجا که می‌توانیم مسیر دوچرخه را در پیاده راه‌هایی که پهن است ایجاد کنیم و اگر پیاده راه‌ها جواب نداد، مسیر را از خیابان می‌گیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار