فولادوند: باید روش انتقال مفاهیم انقلاب به نسل جدید به روز شود

تهران (پانا) – عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در حاشیه مراسم نواختن گلبانگ انقلاب که با حضور وزیر آموزش و پرورش در دبستان دخترانه رفاه منطقه۱۲ برگزار شد، از اهمیت تغییر روش های انتقال مفاهیم و ارزش های انقلاب اسلامی برای نسل امروز سخن گفت.

کد مطلب: ۱۰۱۹۶۵۰
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: باید روش انتقال مفاهیم انقلاب به نسل جدید به روز شود

فولادوند با اشاره به وظیفه آموزش و پرورش در برابر حفظ ارزش های انقلاب اسلامی گفت: آموزش و پرورش در راستای تکلیف خود در قبال توسعه فرهنگ انقلاب و تاریخ انقلاب وظایفی دارد و ما تمام توان خود را بر این می گذاریم که بتوانیم نسل جدید را با فراز و فرودهای انقلاب آشنا کنیم.
وی افزود: باید یک مقایسه تطبیقی میان دستاوردهای انقلاب و کارهایی که بعد از انقلاب انجام می شود، داشته باشیم و به نوعی کارنامه ای از انقلاب را به نسل جدید ارایه دهیم تا آنها براساس این آمار و اطلاعات بتوانند قضاوت کنند و تشخیص دهند.
فولادوند گفت: در این راستا آموزش و پرورش شهر تهران جشن های متعددی دارد اما اصل کار ما به نوعی ترسیم تاریخ انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی برای دانش آموزان است زیرا این نسل براحتی وارد قضاوت می شوند و ما باید اطلاعات و آمار کامل را در اختیار آنها بگذاریم تا خودشان به تشخیص درست برسند. به عنوان مثال آمار دانشجویان دانشگاهها قبل از انقلاب ۱۷۰ هزار نفر بودند و اکنون ۴ میلیون نفر است یا به تناسب هر ۴ هزار نفر یک پزشک داشتیم و اکنون به ازای هر ۶۷۰ نفر یک پزشک داریم و اینها آمارهایی است که ملموس است و اگر در اختیار جوانان گذاشته شود حالا به تناسب سنی دانش آموزان، کمک می کند تا نسل جدید ما با دستاوردهای انقلاب آشنا شده و تفاوت این نظام و نظام های قبلی را بشناسند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اهمیت تغییر و به روز کردن روش های انتقال مفاهیم انقلاب به نسل جدید گفت: در گذشته مطالعه و مطبوعات حرف اول را میزد اما باتوجه به توسعه و گسترش فضای رسانه ای ما باید به تناسب نوع نیاز جامعه اطلاعات را در اختیار دانش‌آموزان و نوجوانان قراردهیم. روش هایی مثل روزنامه دیواری ها و غیره که در گذشته بسیار مرسوم بود امروزه اثرگذاری گذشته را ندارد و باید تلاش کنیم براساس پیشرفت رسانه ها محتویات فرهنگی را با روش های به روزتر و موردپسندتر برای نسل امروز آماده کنیم و در اختیار رسانه ها قرار دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار