نواختن گلبانگ انقلاب اسلامی با حضور وزیر آموزش و پرورش

تهران (پانا) - آیین نواختن زنگ گلبانگ انقلاب اسلامی با حضور محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی، معاون فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش، عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران و اسماعیل بحری زاده، قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش آموزی کشور در محل دبستان دخترانه رفاه در منطقه12برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۱۹۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد
نواختن گلبانگ انقلاب اسلامی با حضور وزیر آموزش و پرورش

محسن حاجی میرزایی در مراسم نواختن گلبانگ انقلاب که به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بنیاد فرهنگی رفاه برگزار شد، گفت: خدا را شکر می کنم در چنین روز با عظمتی در خدمت انسان های بزرگ و ارزشمندی باشم.
یکی از توصیه های قرآنی ما یادآوری روزهای خدا و الهی است. روزهایی که تجلی بارز قدرت الهی نمود پیدا کرده و جامعه جلوه های نابی از قدرت نمایی خالق هستی را شاهد است. انبیا دعوت شدند تا مردم را به یادآوری این روزها دعوت کنند. برگزاری این روزها صرفا تشریفاتی نیست.
او افزود: در این دوران شاهد روزهایی هستیم که روزهای اشتیاق پذیری است و همه ما خاطرات خوبی داریم. همه ما همراه امام در بهشت زهرا بودیم و اجتماع سی و سه کیلومتری از جمعیت را داشتیم. دشمن پس از 15سال دوری امام از وطن تمام تلاش خود را به کار برد تا نام و یاد او را فراموش شود؛ اما مردم با حضور گسترده نشان دادند که با امام شان پیوند جدانشدنی دارند.
حاجی میرزایی گفت: روز 12بهمن و عدد بی سابقه حضور مردم اهمیت دارد و مرد و زن و پیر و جوان همه بودند. در حقیقت حضور مقتدرانه مردم در آن روز که انهدام نظام سلطنتی است و روزی است که حق آشکار شده و باطل نابود می شود. ما این روز را یادآوری می کنیم تا آفتهایی که جامعه را تهدید می کند که پدیده غفلت است دور شود. یاداوری این روزها ما را به جهتگیری کلی انقلاب بر می گرداند.
او افزود: این مکان به عنوان بخشی از تاریخ و شناسنامه انقلاب حامل پیام مهمی است. اینجا حامل سمبل و نماد پرافتخار از ویژگی علمی انقلاب اسلامی ماست و اندیشه در انتخاب یک مکان مهم است. انتخاب یک مدرسه به عنوان اقامتگاه امام و محل آمد و شد انقلابیون و انتخاب مدرسه به عنوان محل ملاقات امام و امت و مدرسه که کانون یادگیری و محل تحولات اجتماعی است. نشان می دهد در منطق انقلاب اسلامی مدرسه جایگاه بالایی دارد. جنس انقلاب ما از جنس آگاهی است و با درک انسان ها سخن می گوید و بر فهم آنها استوار است.
حاجی میرزایی گفت: تحول حقیقی وقتی اتفاق می افتد که درون انسان اتفاق ویژه ای رخ بدهد و نقطه اتکا انقلاب ما بصیرت اجتماعی بود. موسسان این مدرسه اشخاصی چون شهید بهشتی و شهیدباهنر و مرحوم هاشمی رفسنجانی هستند که خودشان از فعالان انقلاب هستند. این حامل پیام بزرگی از پایگاه فرهنگی و اندیشه درست انقلاب اسلامی است. این انقلاب اگر پا گرفت و توانست در دنیا اثر کند، خاستگاه و منشش فرهنگ بود و رهبرانش فرهنگی بودند.
او تاکید کرد: این یعنی مدرسه در منطق انقلاب جایگاه بزرگی دارد. پای استقرار نظام فرهنگیان بودند. همه سرمایه انقلاب از آموزش و پرورش بود. آموزش و پرورش 46هزار شهید دانش آموز دارد. یعنی انقلاب با آموزش و پرورش جان گرفته است. یعنی اتکا به کارکرد مدرسه، در استمرار انقلاب نقش مهمی دارد.
او با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب گفت: در بیانیه گام دوم انقلاب، مقام معظم رهبری حایگاه رفیعی برای جوانان و تمدن سازی و اتکا به ظرفیت های فرهنگی جامعه در نظر گرفته اند. مدرسه در فرهنگ انقلاب اسلامی کلید واژه مهمی است و پایدارترین تغییرات را باید از مدارس انتظار داشت. باید آرمان علمی مان را در مدرسه جستجو کنیم. نقطه آغاز تحولات تحول در یادگیری است و انجا که بیشترین تاثیر را دارد مدرسه ها هستند.
او گفت: ما در اموزش و پرورش دنبال انسان هایی هستیم که روی پای خود ایستاده اند و از ارزش های خود دفاع میکنند، پای اصول خود بایستند و در پیشرفت جامعه سهیم باشند همه اینها محصول نظام یادگیری است.

همچنین در این مراسم حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش زنگ گلبانگ انقلاب را با همراهی یکی از فرزندان شهید با نام علیرضا عقیقی نواخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار