سیاست عجیب AFC؛ عراق در اوج اعتراضات امن است، ایران در روزهای آرام ناامن!

تهران (پانا) – کنفدراسیون فوتبال آسیا با تایید میزبانی تیم‌های عراقی در ورزشگاه خانگی، نشان داد در موضوع ایران بحث سیاسی و دخالت‌های برخی کشورهای عربی نقش اصلی را داشته است.

کد مطلب: ۱۰۰۹۲۷۴
لینک کوتاه کپی شد
سیاست عجیب AFC؛ عراق در اوج اعتراضات امن است، ایران در روزهای آرام ناامن!

اوضاع و احوال عراق، همسایه غربی ایران به هیچ عنوان خوب نیست و اخبار خوبی از این کشوری مخابره نمی‌شود. در کنار حملات موشکی که هر از چندگاهی در بغداد صورت می‌گیرد، دامنه اعتراضات به عملکرد دولت این کشور روز به روز گسترده‌تر می‌شود و خیابان‌های شهرهای مهمی چون بغداد، بصره و کربلا صحنه اعتراضات و درگیری‌ است، وضعیتی که به طور عادی نشان می‌دهد عراق برای میزبانی از رویدادی بین‌المللی آماده نیست.

در چنین روزهایی که اخبار ناآرامی‌های عراق به گوش می‌رسد، کنفدراسیون فوتبال آسیا اقدامی عجیب و تاریخی انجام داد و درست در روزهایی که هنوز بحث سلب میزبانی از ایرانی‌ها داغ است، این کنفدراسیون امروز به صورت رسمی اعلام کرد که عراق امنیت کافی برای برگزاری مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را دارد و تیم الشرطه می‌تواند در حضور هوادارانش از تیم‌های حاضر در گروه A میزبانی کند.

در این گروه از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های استقلال ایران، الوحده امارات و الاهلی عربستان حضور دارند و با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، نماینده عراق در دیدارهایی که میزبان است، در ورزشگاه شهر کربلا به مصاف حریفان خواهد رفت. بر این اساس دیدار تیم‌های الشرطه عراق و استقلال ایران 21 بهمن در شهر کربلا برگزار خواهد شد.

این تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا در حالی صورت گرفته است که طی چند هفته اخیر این کنفدراسیون نهایت تلاش خود را برای گرفتن میزبانی از تیم‌های ایرانی به بهانه نا امن بودن ایران گرفت و در روزهایی که ایران آرام است، استقلال و شهر خودرو دیدارهای پلی‌آف خود را در زمین ثالث برگزار کردند و در مرحله گروهی هم 4 نماینده ایران باید دیدارهای خود را مهمان باشند و در دور برگشت نماینده‌های ایران از رقبای خود میزبانی کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار