فرماندار اسلامشهر:

با نگاه علمی و انجام تحقیقات پژوهشی می‌توان مانع همه‌گیرشدن آسیب‌های اجتماعی پیش از وقوع آن شد

اسلامشهر (پانا) - دومین جلسه همکاری های مشترک دانشگاه آزاد اسلامی با فرمانداری و ادارات شهرستان اسلامشهر با محوریت حل آسیب های اجتماعی شهرستان اسلامشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۹۱۰۲
لینک کوتاه کپی شد
با نگاه علمی و انجام تحقیقات پژوهشی می‌توان مانع همه‌گیرشدن آسیب‌های اجتماعی  پیش از وقوع آن شد

در این نشست مسعود مرسلپور فرماندار اسلامشهر در سخنانی با تسلیت شهادت حضرت صدیقه زهرا (س) و سردار سرافراز اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: باید در جامعه به سمتی پیش رویم که از همه گیر شدن آسیب جلوگیری کنیم و این امر با نگاه علمی و انجام تحقیقات پژوهشی، پیش از وقوع آسیب محقق خواهد شد.

او در ادامه با اشاره به چالش های اجتماعی و آسیبهای آن در سطح جامعه،یکی از مشکلات اساسی امروز را چند وجهی شدن آسیب ها و اشاعه آنها در سطوح مختلف اجتماع دانست که نیاز به اهتمام و تمرکز علمی دارد.

فرماندار شهرستان اسلامشهر در بخش دیگر سخنانش از برنامه های این فرمانداری جهت حمایت از ایجاد سازمان های مردم نهاد مبارزه با آسیب های اجتماعی در این شهرستان عنوان کرد و از اساتید و متخصصان دانشگاه آزاد اسلامی جهت عضویت در این سازمان مردم نهاد دعوت کرد.

او از اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در انجام خدمات علمی و مشاوره ای جهت حل مسائل شهرستان تقدیر و از فرهنگِ ورود و نفوذِ دانشگاه در رفع نیازهای جامعه استقبال کرد.

سپس محمودرضا اسفندیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر نیز در سخنانی ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی، این نشست را گامی موثر جهت گسترش تعامل و همکاری در راستای حل مسائل شهرستان دانست و از آمادگی همه جانبه این واحد دانشگاهی در این زمینه خبر داد.

او در ادامه از ماموریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در آسیب شناسی حاشیه نشینی و اسکان غیررسمی خبر داد و گفت: خروجی این طرح، که هم اکنون فاز صفر مطالعاتی آن در حال انجام است، می تواند کمک بزرگی به شهرستان اسلامشهر در این زمینه باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر همچنین از همکاری مشترک این واحد دانشگاهی با دادگستری اسلامشهر خبر داد و گفت: مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر تلاش می کند تا با رویکردی علمی به ادارات شهرستان اسلامشهر در حل مسائل شهرستان کمک کرده و برای پیشرفت و اعتلای این شهرستان قدم بردارد.

معصومه سهرابی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر نیز با ارائه گزارشی از روند فعالیت های علمی و مشاوره ای این واحد دانشگاهی در همکاری با ادارات شهرستان اسلامشهر در راستای حل مسائل شهرستان، از هدایت پایان نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی این واحد دانشگاهی به ویژه در رشته های حقوق و علوم تربیتی به موضوعاتی با محوریت حل مسائل شهرستان اسلامشهر سخن گفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار