نحوه کمک رسانی آموزش وپرورش تهران به شهرهای معین استان سیستان و بلوچستان اعلام شد

تهران (پانا) - جلسه هم اندیشی معاونان اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با موضوع دومین سیل مهربانی و بررسی نیازهای این استان با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در محل اداره کل تهران تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۰۰۸۹۴۷
لینک کوتاه کپی شد
نحوه کمک رسانی آموزش  وپرورش تهران به شهرهای معین استان سیستان و بلوچستان اعلام شد

فولادوند بعد از شنیدن گزارش ارایه شده توسط گروه اعزامی اداره کل به سه شهر بنت، کنارک و زرآباد گفت: تا روز پنجشنبه باید همه اقلام غیر نقدی از مدارس جمع شده و سریعا در انبار مهرآباد تجمیع شود.
فولادوند با اشاره به مظلومیت استان سیستان و بلوچستان گفت: اولویت ما در کمک های نقدی در بدو امر تعمیر سرویس ها و مدارسی است که نیازمند تعمیر هستند و در ادامه مخزن آب، پمپ، باید تهیه شود. همچنین باید برای 12سرای معلم تجهیزات کامل و از جمله فرش و موکت در نظر بگیریم.
فولادوند با اشاره به نیازمندی این استان برای حضور مشاوران گفت: علاوه بر اعزام مشاور تامین کتب درسی و کمک درسی به این سه شهر باید سریعا انجام شود. همچنین اعزام مدرس برای توانمندسازی همکاران فرهنگی از اولویت های دیگر شهر تهران است.
وی افزود: کمک ها باید به تناسب جمعیت میان سه شهر بنت و کنارک و زرآباد توزیع شود. همچنین ساخت تعدادی مدارس در این استان به همت خیرین و اداره کل شهر تهران ساخته خواهد شد.

عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی شهر تهران در این نشست به ارایه گزارشی از بازدیدی که از شهرهای معین تهران در سیستان و بلوچستان داشتند، ارایه کرد.
وی گفت: سه شهر کنارک و بنت و زرآباد برعهده شهر تهران است. وی با اشاره به اینکه حضور در این مکان ها درس آموز است، گفت: کنارک 22هزار و 400نفر دانش آموز داشت و از این تعداد حدود 280 انسانی، 108تجربی و 28نفر رشته ریاضی داشتند. فقط ده نفر از کل معلمین کنارک متخصص بودند که در رشته خودشان درس می دادند و معلم ها اکثرا در چندین رشته دیگر هم درس میدادند. در این شهر 208مدرسه داشتند و دوهزار پیش دبستانی داشتند و فقط سه نفر مشاور داشتند.
وی افزود: در منطقه کنارک 29 روستا آسیب دیده بودند و 12معلم سرا داشتند. شهر نزدیک آن زرآباد بود که 250کیلومتر فاصله داشتند و جاده در سیل ازبین رفته بود.
کریمی گفت: در منطقه زرآباد که اصلا رشته ریاضی نداشتند چون معلم نداشتند. این منطقه با 5400 دانش آموز فقط یک مشاور داشت. در این منطقه ده مدرسه درمسیر رودخانه از بین رفته بودند.
وی افزود: منطقه بنت 250کیلومتر تا کنارک فاصله داشت و راه کوهستانی بود. در این منطقه 10هزار دانش آموز داشتند. 460رشته انسانی، 100نفر علوم تجربی و 560معلم داشت. این منطقه 6400کیلومتر مربع وسعت داشت و این یک بخش دو دهستان داشت. در شهر بنت از معلم ها نفری ده هرارتومان گرفته اند و مدرسه ای به نام فرهنگیان ساختند تا دانش آموزشان جایی برای درس خواندن داشته باشند.
کریمی با اشاره به اهمیت محرومیت زدایی از سیستان و بلوچستان افزود: فارغ از سیل باید از سیستان و بلوچستان محرومیت زدایی کنیم. آنجا به نهضت عظیم مدرسه سازی نیاز دارد.
وی در رابطه با اولویت های حوزه پرورشی شهر تهران برای کمک به این سه شهر گفت: اولویت ما این است که در آنجا از ظرفیت معلمین چابهار برای تقویت پایه دوازدهم استفاده کنیم. همچنین اعزام مشاور به این استان داریم. همچنین در اردیبهشت ماه هم مجدد مشاورین ما اعزام می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار