در دومین جلسه شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش آموزی استان مطرح شد؛

لزوم تشکیل پارلمان فرهنگیان در کنار پارلمان دانش آموزی در استان

رخشانی: مجلس دانش آموزی باید شرایط کسب مهارتهای مختلف را برای دانش آموزان پیگیری کند

زاهدان (پانا) -به گفته مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان مهارت آموزی یکی از اصلی ترین نیازهای زندگی افراد جامعه است لذا مجلس دانش آموزی باید شرایط کسب مهارت را برای دانش آموزان پیگیری کند.

کد مطلب: ۱۰۰۸۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد
لزوم تشکیل پارلمان فرهنگیان در کنار پارلمان دانش آموزی در استان

حمید رضا رخشانی صبح امروزدر جلسه شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش آموزی استان که در محل دفتر مدیرکل آموزش و پرورش استان برگزار شد؛ اظهار کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی از مهمترین برنامه‌های پیش روی کشور است که اصل آزادی و دموکراسی را در کشور نشان می‌دهد.

او ادامه داد: در آموزش و پرورش اصل و اساس کار دانش‌آموزان هستند به همین منظور بایستی تلاش کنیم که دانش‌آموزان را برای پذیرش مسئولیت های آینده کشور عزیزمان آماده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: مدرسه محل تمرین زندگی است بر همین اساس مهارت آموزی یکی از اصلی ترین نیازهای زندگی افراد جامعه است لذا مجلس دانش آموزی باید شرایط کسب مهارت را برای دانش آموزان پیگیری کند.

او افزود: مهارت تحمل یکدیگر و انتقاد پذیری یکی از مهم‌ترین نیازهای امروز دانش‌آموزان ما است که لازمه آن مشارکت اجتماعی و کارگروهی است.

رخشانی عنوان کرد: باور ما در ارتباط با شورای دانش آموزی آن است که باید تمام تغییرات از مدرسه شروع شود لذا مدیران مدارس ما با اهمیت دادن به شورای دانش آموزی و تشکیل منظم جلسات شورای دانش آموزی در مدارس و بررسی نیازهای دانش آموزان در پی تلاش برای برطرف نمودن آن باشند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان خواستار برگزاری نشست‌های ویژه نمایندگان دانش آموزان در مجلس دانش آموزی کشور با مدیران ادارات آموزش وپرورش شد و عنوان کرد: این نشست ها موجب می شود تا آنان از نیازهای روز دانش‌آموزان بیشتر باخبر شوند و به دنبال آن برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهند.

او ادامه داد: یک حکمرانی خوب آن است که عدالت در آن وجود داشته باشد و لازمه اجرای عدالت آزادی است لذا باید دانش آموزان آزادی لازم را داشته باشند تا نقد، انتقاد و پیشنهادات خود را با آزادی کامل ارائه کند.

رخشانی تصریح کرد: بایستی به دنبال تشکیل پارلمان فرهنگیان در کنار پارلمان دانش آموزان باشیم و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای برگزاری پارلمان فرهنگیان انجام دهیم زیرا تجربیات و ارائه راهکارهای این جلسات می‌تواند باعث پویایی مناسبی برای آموزش و پرورش باشد.

او در پایان گفت: ما باید به دانش آموزان عضو شورای دانش آموزی مدارس در جهت مشارکت در امورات مدرسه بهای لازم را بدهیم تا اعتماد و نگرش دانش آموزان در این زمینه بالا برود و زمانی که این مهم صورت پذیرفت حضور حداکثری دانش‌آموزان را نیز خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار