رشد معنی دار در انتصاب مدیران زن

رشت (پانا) - در انتصاب مدیران، تخصص، استفاده از ظرفیت زنان ، جوان گرایی و پایبندی به گفتمان دولت تدبیر و امید از مهم ترین این ویژگی ها است.

کد مطلب: ۱۰۰۸۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد
رشد معنی دار در انتصاب مدیران زن

نادر جهان آرای مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان، در نشست با همکاران حوزه معاونت پرورشی با اشاره به فعالیت 28 مدیر ستادی زن در آموزش و پرورش استان اظهار کرد: از این تعداد 23 نفر در دوره 19 ماهه اخیر به سمت های مدیریتی برگزیده شده اند.

او با اشاره به کاهش سن مدیریتی به میزان 6 سال در یک سال اخیر خاطرنشان کرد: البته باید از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان که سرشار از انگیزه هستند در مراکز آموزشی استفاده کنیم تا به تجربیات شان افزوده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تأکید بر لزوم پایبندی مدیران به رویکردهای دولت خاطرنشان کرد: ضروری است که افراد به گفتمان عمومی دولت به ویژه سیاست کلی نظام آموزش و پرورش پایبند باشند و عمل و قلمشان نباید با سیاست های دولت زاویه داشته باشد.

جهان آرای با اشاره به اهمیت هدایت تحصیلی در فرآیند انتخاب رشته تحصیلی اظهار کرد: در هدایت تحصیلی ضروری است مشاوران تحصیلی با نگاه تخصصی، بیان متقن و درایت لازم بتوانند خانواده ها را به انتخاب رشته های کاردانش و فنی و حرفه ای ترغیب کنند.

او داشتن جهانی آرام و سرشار از صلح را حق همه افراد دانست و خاطرنشان کرد: معلمان به عنوان پیش‌قراولان فرهنگ جامعه می توانند زیست عزت‌مندانه و فعالیت های وحدت بخش را با رعایت منافع جهان اسلام و کشور برای دانش آموزان تبیین کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان، انتخابات را یکی از مظاهر مردم‌سالاری دانست و گفت: با وجود برخی انتقادات، فرهنگیان با حضور در انتخابات بار دیگر تأثیرگذاری خود را بر جهت گیری های کلان جامعه نشان می دهند.

جهان آرای با تأکید بر لزوم ساماندهی اردوگاه‌های دانش آموزی اظهار کرد: با وجود اردوگاههای خوبی که در شهرهای خشکی‌بیجار، لنگرود، تالش و رودبار موجود است، معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان موظف است نسبت به تجهیز و آماده سازی یک اردوگاه استانی در جهت میزبانی مسابقات کشوری اقدام کند.

در این نشست همکاران معاونت پرورشی و فرهنگی برخی از خواسته ها و مشکلات خود را بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار