مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

راهیان نور حرکتی عظیم در راستای تربیت دینی دانش آموزان است

ارومیه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه راهیان نور حرکتی عظیم و تربیتی است، گفت: تحقق هر شش ساحت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با رویکرد تربیتی در راستای حفظ سرمایه های معنوی کشور است و تربیت دینی دانش اموزان رسالت اموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۰۰۸۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد
راهیان نور حرکتی عظیم در راستای تربیت دینی دانش آموزان است

ابراهیم محمدی روز دوشنبه در همایش کمیته های اجرایی بسیج دانش آموزی و آیین تجلیل از عوامل اجرایی راهیان نور استان در سالن اداره کل نشر آثار و حفظ ارزشهای دفاع مقدس ارومیه افزود: در چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه های ویژه دهه فجر برای نسل دانش آموزان کنونی باید دارای رویکرد روشنگرانه و تأثیر گذاری باشد.

وی با بیان اینکه سرمایه انقلاب و دفاع مقدس، سرمایه معنوی و فرهنگی است اظهار داشت: هدف اصلی دشمنان نیز هدف قرار دادن سرمایه های معنوی ایران اسلامی است که خوشبختانه آموزش و پرورش با همکاری سپاه پاسدران با اجرایی نمودن برنامه های فرهنگی اجازه نفوذ در این زمینه را به دشمنان نخواهد داد.

وی اظهار داشت: تحقق هر شش ساحت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با رویکرد تربیتی در راستای حفظ سرمایه های معنوی کشور است.

محمدی گفت: امسال در قالب کاروانهای راهیان نور، برای قریب به ۵۰هزار دانش آموز در سطح استان خدمت رسانی شده است که از این تعداد بیش از ۱۶هزار نفر از استان های همجوار میهمان مناطق عملیاتی استان آذربایجان غربی بوده اند.

وی افزود: امسال طرح شهید بهنام محمدی نیز با همکاری بسیج و آموزش و پرورش استان در ۷۷مدرسه استان اجرا شد.

محمدی ادامه داد: دستاوردها، توسعه و پیشرفت کشور پس از انقلاب بر کسی پوشیده نیست به عنوان مثال قبل از انقلاب در حدود ۴۵درصد مردم استان باسواد بودند اما هم اکنون بیش از ۹۵درصد مردم استان باسواد هستند.

وی با بیان اینکه بازنگری در رویه های خدمت رسانی در ارائه خدمات بهتر راه‌گشا خواهدبود افزود: تشییع باشکوه سردار سلیمانی یک حرکت خودجوش و نشأت گرفته ار وفاق ملی مردم ایران اسلامی است.

وی اظهار کرد: محوریت وفاق ملی شامل پایبندی به اصول انقلاب اسلامی، قانون محوری، رعایت اخلاق سیاسی و اجتماعی و حاکمیت مقتدر است.

محمدی با بیان اینکه آموزش و پرورش همواره بر اخلاق محوری و عدم سیاسی کاری در این نهاد مقدس تاکید داردگفت: پویایی انقلاب اسلامی مبتنی بر ولایت پذیری، مقاومت در برابر دشمن و مقابله با جنگ رسانه ای است.

محمدی ادامه داد: آموزش و پرورش برای برگزاری پرشور و حضور گسترده مردم در انتخابات همواره پیشرو بوده است و در عین حال اجازه سیاسی کاری و سو استفاده افراد از این نهاد را نخواهیم داد.

حسینعلی زاده معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش خوی در این همایش اظهار داشت : راهیان بعنوان یک حرکت فرهنگی و جهادی در بدنه ی آموزش و پرورش می باشد که سال به سال شاهد پیشرفت این برنامه هستیم.

وی آموزش و پرورش نهادی تربیتی رد تمامی زمینه ها دانست و افزود : هدف اصلی آموزش و پرورش در زمینه اردوی راهیان آشنایی دانش آموزان با ایثار و شهادت و زندگینامه شهیدان بزرگوار می باشد.

حسنیعلی زاده تاکید کرد : شهرستانی کردن اردوی راهیان نور باعث تسهیل در اعزام و پذیرش جامعه فرهنگی و دانش آموزان شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار