بهارلو: ۸۰۰ مدرسه در تهران نیازمند تخریب یا بازسازی اند

تهران (پانا) - محسن بهارلو، معاون توسعه و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در مراسم افتتاح دو مدرسه خیرسازدبستان پسرانه کاظمیه و دبیرستان متوسطه فاطمه عرب در منطقه17 از کمبود سرانه آموزشی شهر تهران نسبت به میانگین کشوری سخن گفت و اعلام کرد حدود800مدرسه در وضعیت تخریب و نیاز به بازسازی قرار دارند.

کد مطلب: ۱۰۰۷۹۲۰
لینک کوتاه کپی شد
بهارلو: ۸۰۰ مدرسه در تهران نیازمند تخریب یا بازسازی اند

محسن بهارلو، معاون پشتیبانی و توسعه شهر تهران ضمن گرامیداشت نام شهدا و خیر مقدم جهت حضور خیرین گفت: تجلیل از نیک اندیشی خیرین محترم ارزشمند است زیرا برای سرمایه های جامعه و کشور عزیزمان قدم برداشته اند. مهمترین سرمایه هر کشور انسان ها هستند و دانش آموزانی که موفقیت های کشور را رقم خواهند زد.

وی با اشاره به وضعیت فضاهای تهران گفت: تهران 1میلیون و صدهزار دانش آموز در 4800واحد آموزشی درس میخوانند که 50درصد دولتی و 50درصد غیر دولتی اند اما در غیردولتی ها فقط 200هزار دانش آموز درس میخوانند البته علتش این است که مدارس شان عموما به عنوان مدرسه ساخته نشده اند اما، مدارس دولتی تراکم میانگین 32نفر دانش آموز را دارند. این میانگین تا میانگین کشوری که 24نفر است، حدود 8نفر فاصله دارد. اهمیت موضوع خیری در مدرسه سازی برای رسیدگی بیشتر معلم است.

وی افزود: تحصیل یک تعامل دو سویه میان معلم و دانش آموز است و از نظر سرانه آموزشی و زمین ما نسبت به میانگین کشوری به ازای هردانش آموز یک و شش دهم پایین تر هستیم. بلحاظ کیفیت هم تهران بالغ بر800مدرسه در وضعیت تخریب و بازسازی دارند. این نوع جلسات و دورهمی ها مهم اند زیرا عزیزان ما در این مدارس درس میخوانند و باید به آنها رسیدگی شود.

بهارلو گفت: هرچه فضای آموزشی مناسب تری تدارک دیده شود در آینده افرادی وارد جامعه می شوند که از نظر کیفیت آموزشی به انها رسیدگی بیشتری شده است.

بهارلو با اشاره به اهمیت فرهنگ خیری در کشور گفت: ما نیاز به فرهنگ خیری و انفاق داریم. در شهر تهران از نظر فضای آموزشی در موقعیت مناسبی است و آنچه ما باید دنبال کنیم این است که فرهنگ خیری را گسترش دهیم و البته کارهایی انجام شده از جمله مجمع های خیری در مناطق نوزده گانه کلید خورده است. من امروز از مدیران مدارس می خواهم خیرین محترم را رها نکنند. ما خیرین را فقط برای ساخت فضا نمیخواهیم. بلکه بوسیله این بزرگان می خواهیم فرهنگ خیری و این نگاه زیبا را به دانش آموزان آموزش دهیم . زیرا همین ها در آینده جایگاه ها و مسئولیت ها را برعهده خواهند گرفت و باید نگاهشان تغییر کند.

وی افزود: حضور خیرین در بین دانش آموزان و حضورشان در حوزه مدیریت و تصمیم گیری ها اهمیت دارد و باید مطلع شوند از کار خیرشان چه نتایجی نصیب جامعه شده است.

بهارلو گفت: آموزش و پرورش برای موفقیت نیاز دارد همه ارگان ها را در کنار خود حس کند تا در آینده دانش آموزان ما نسبت به امروز در برابر آسیب ها محکمتر باشند و نگاه بهتری به ارزش های دینی داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار