فرمانده انتظامی آذربایجان غربی خبر داد:

متلاشی شدن 25 باند قاچاق مواد مخدر در آذربایجان غربی

خبرگزاری پانا: فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از متلاشی شدن 25 باند قاچاق مواد مخدر در استان طی سه ماهه گذشته خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۰۶۶۰
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا، سردار یحیی شرفی در همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در ارومیه با اشاره به اینکه در سه ماهه امسال 25 باند تهیه و توزیع مواد مخدر در استان متلاشی شده است، اظهار داشت: در این راستا 170 نفر قاچاقچی، هزار و 161 نفر توزیع کننده و 220 نفر نگهدارنده مواد مخدر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده اند .
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی افزود: در این راستا یک تن و 272 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان توسط فرماندهی انتظامی، مرزبانی، اداره اطلاعات، گمرکات استان و سایر مبادی کشف شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از رشد سه درصدی برخوردار است .
وی ادامه داد: در سه ماهه سالجاری همچنین یک تن و 813 کیلوگرم انواع پیش سازهای مواد مخدر صنعتی در استان کشف و ضبط شده است .
سردار "شرفی" در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه های این فرماندهی در مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و تصریح نمود: تشدید برخورد با عوامل اصلی و سران شبکه های قاچاق و ترانزیت مواد مخدر، گسترش اقدامات کنترلی در مبادی ورودی و گلوگاهها و تعامل سازنده و استفاده بهینه از امکانات مرزبانی در کنترل مرزها از مهمترین این اقدامات است .
وی تشدید طرح شناسایی و پاکسازی مناطق آلوده، اجرایی کردن سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد، تشدید اقدامات در راستای افزایش ظرفیت مراکز ترک اعتیاد و استانداردسازی و رفع خلاء های موجود در این مراکز، تلاش در جهت رشد فروش اموال مصادره ای و توقیفی و پیگیری مستمر برای راه اندازی اردوگاه زندانیان مواد مخدر را از دیگر برنامه های این فرماندهی در راستای مبارزه با بلای خانمانسوز اعتیاد ذکر کرد .
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در پایان با بیان اینکه استان آذربایجان غربی 960 کیلومتر مرز مشترک با سه کشور خارجی دارد،خاطرنشان ساخت: با مجاهدت و تلاش پلیس استان و حمایت دولت در حال حاضر 800 کیلومتر از این مرز خاکی مسدود و امیدواریم 150 کیلومتر خلاء مرزی نیز با تامین اعتبارات لازم برطرف شده تا شاهد ورود هیچگونه مواد افیونی از مرزهای مشترک به داخل کشورمان نباشیم .
گفتنی است؛ در پایان این نشست پس از ارائه راهکارهای پیشگیرانه از اعتیاد توسط اعضای حاضر در جلسه مقدار یک تن و 900 کیلوگرم انواع مواد مخدر غیر دارویی با حضور جمعی از مسئولان استانی و خبرنگاران رسانه های گروهی امحاء شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار