سیاوشی: صدا و سیما باید به نفع صندوق رأی تبلیغات کند، نه یک جناح خاص

تهران(پانا)- یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کردکه در رسانه ملی در بحث برنامه‌سازی سیاسی فقط روی یک بخش یا جناح تمرکز می‌کنند و بقیه جنبه‌ها یادشان می‌رود و جالب است به جای این‌که تنوع دهند و بخواهند تمامی قشرها و جریان‌ها را پای تلویزیون بکشند، همین بخش را هم از زاویه دید یک عده خاص می‌بینند.

کد مطلب: ۱۰۰۶۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد
سیاوشی: صدا و سیما باید به نفع صندوق رأی تبلیغات کند، نه یک جناح خاص

به گزارش ایلنا، طبیه سیاوشی درباره این‌که چرا این روزها، صداو سیما که عنوان ملی را با خود دارد به جای ایجاد همبستگی و وحدت به برخی حواشی در جامعه دامن می‌زند، گفت: امروز در آستانه انتخابات مجلس هستیم و باید رسانه ملی فارغ از این‌که بخواهد به نفع نماینده و جناحی تبلیغ کند به نفع صندوق‌های رأی تبلیغات انجام دهد و موجبات همدلی، اعتمادسازی و وحدت را در میان مردم به وجود آورد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل فقدان شدید چنین دیدگاهی، تاکنون رسانه ملی نتوانسته است اعتمادسازی و انسجام پروری که نیاز امروز کشور ماست و به شدت هم ضرورت دارد را به وجود بیاورد.

وی با اعتقاد به این‌که صداوسیما نه تنها در برنامه‌سازی برای مواقعی مانند انتخابات ناموفق عملکرده است بلکه در ایجاد برنامه‌های سرگرم‌کننده هم آن‌طور که باید و شاید اقدام نکرده، عنوان کرد: امروز رسانه ملی حتی فراموش کرده است که باید برای جامعه برنامه‌های سرگرم کننده بسازد، برنامه‌هایی که می‌تواند مردم را جذب این رسانه کند و به جذابیت تلویزیون بیفزاید.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برنامه‌های سرگرم کننده صداوسیما که مخاطب پسند باشد به اعتقاد من حتی به انگشتان یک دست هم نمی‌رسند. تصمیم‌گیران در رسانه ملی باید بدانند صرفا برنامه‌های سیاسی و یا مذهبی نباید بسازند بلکه باید تمامی جوانب را بسنجند و حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، ورزشی و مذهبی را باهم ببینند.

وی خاطرنشان کرد: شما مشاهده کنید در بحث برنامه‌سازی سیاسی هم فقط روی یک بخش یا جناح تمرکز می‌کنند و بقیه جنبه‌ها یادشان می‌رود و جالب است همین بخش را هم از زاویه دید یک عده خاص می‌بینند به جای این‌که تنوع دهند و بخواهند تمامی قشرها و جریان‌ها را پای تلویزیون بکشند.

سیاوشی ادامه داد: بارها شده است که با من به عنوان نماینده مجلس گفت‌وگویی صورت گرفته و من به عزیزان مصاحبه کننده گفته‌ام که شما نمی‌توانید صحبت‌های من را پخش کنید ولی اصرار کرده‌اند که این کار را انجام می‌دهند اما مشاهده کرده‌ام که پخش نشده است! موضوع پخش کردن صحبت‌های من نیست؛ بحث این است که آن‌ها نمی‌توانند یک زاویه دیگر را تحمل کنند.

وی افزود: شما به برنامه‌های سیاسی نگاه کنید یکسری چهره‌های ثابت در نشست‌ها حضور دارند در صورتی که باید تنوع دهند تا علاوه بر این‌که برای مردم ایجاد جذابیت کند، بحث‌های جدیدی هم به وجود بیاورند.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) درباره صداوسیما گفت: حضرت امام فرمودند «صداوسیما باید دانشگاه باشد» این یعنی این‌که رسانه‌ملی ما مرکز ثقل فرهنگی شود و یک گفتمان را بر پایه همین محور به وجود بیاورد اما مشاهده می‌کنید به جای این کار، منشاء بحث‌هایی شده است که بیشتر به سلب اعتماد دامن زده تا گفتمان‌سازی که بارها درباره‌اش صحبت شده است.

وی ادامه داد: به دفعات گفته شده است که صداوسیما می‌تواند فرهنگ‌سازی و آگاهی‌سازی انجام دهد اما نمی‌دانم چرا تصمیم‌گیران در این سازمان فکر می‌کنند که ما با آن‌ها خصومت داریم؛ درحالی که ماهم در این مملکت زندگی می‌کنیم و برایش آبادانی و سربلندی را آرزو داریم و اگر نقدی را مطرح می‌کنیم برای این است که یک اقدام موثر صورت گیرد و حرکتی بزرگ رقم زده شود که متاسفانه هیچ توجهی به این موضوع نمی‌شود.

سیاوشی با اشاره به رفتار چندگانه در برنامه‌سازی‌های صداو سیما عنوان کرد: اگر برنامه‌های رسانه ملی را دنبال کنید متوجه می‌شوید سیاست‌گذاری در یک شبکه با شبکه دیگر متفاوت است، شما مشاهده می‌کنید در شبکه افق مجری آن حرفی را می‌زند که واکنش حداکثری در جامعه دارد اما در رادیو، گوینده درباره صحبت‌های مطرح شده عذرخواهی می‌کند.

وی افزود: حرف مجری شبکه افق درحالی با واکنش روبه‌رو شد که مردم مصیبت‌ها و سختی‌ها را در آن روزها پشت سر گذاشته بودند برای همین این سخنان به آن‌ها فشار آورد، اغلب درمیان آن‌ها یک حرف مشترک بود مگر صاحب ممکلت شما هستید که برای ماندن و نماندن کسی تصمیم می‌گیرید؟

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رسالت صداوسیما و رسانه‌های جمعی گفتمان‌سازی است، تاکید کرد: مردم فارغ از این‌که متعلق به کدام جناح و اعتقادی هستند نمی‌توانند ببیند که عده‌ای برای آن‌‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند مشخص است که شنیدن چنین سخنانی برایشان سخت و دردناک است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اسلامی با بیان این‌که امیدوارم مسئولان و تصمیم‌گیران در صداوسیما صدای اعتراض‌ها بشنوند، گفت: هنگامی لایحه حمایت از کودکان و نوجوان به تصویب رسید به آقای علی عسگری نامه زدم اما هیچ جوابی به من ندادند.

وی ادامه داد: در آن نامه مطرح کردم حال که این قانون تصویب شده است شما هم مانند شبکه‌های ماهواره‌ای که در این زمینه آموزش می‌دهند این کار را انجام دهید و فقط در شبکه سلامت یک برنامه نیم ساعته هر چندماه یکبار نگذارید بلکه به طور مداوم در این حوزه کار انجام شود که متاسفانه اتفاقی نیفتاد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار