توانمندسازی زنان و دختران در جامعه بخشی از مسیر توسعه یافتگی است

شیراز (پانا) - مشاور مدیرکل آموزش وپرورش فارس درامور بانوان و خانواده، هدف نهایی برنامه‌ها و طرح‌های حوزه امور بانوان و خانواده در آموزش و پرورش را توانمندسازی دختران دانش‌آموز و بانوان فرهنگی وکاهش آسیب‌ها در بین آنان دانست.

کد مطلب: ۱۰۰۵۹۳۲
لینک کوتاه کپی شد
توانمندسازی زنان و دختران در جامعه بخشی از مسیر توسعه یافتگی است

طاهره بی‌نیاز در گردهمایی کارشناسان و رابطین امور بانوان مناطق و شهرستان‌های فارس گفت: از آنجا که دختران و زنان ما بیش از نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند باید با توانمند‌سازی آنان از طریق افزایش آگاهی و بینش به سمت توسعه یافتگی آن‌ها حرکت کرد.

بی‌نیاز اظهار امیدواری کرد که در حال حاضر با تعامل خوبی که بین رابطان امور بانوان ادارات مناطق و شهرستان‌ها با اداره کل آموزش و پرورش، فرمانداران و بخشداران وجود دارد، برنامه‌های حوزه زنان و خانواده به خوبی در سطح استان اجرا شده است.

او هدف از برگزاری این گردهمایی را، تشریح طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی و بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل و مشکلات این حوزه با حضور مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری فارس برشمرد.

بی نیاز با تاکید بر اینکه هدف نهایی برنامه‌ها و طرح‌های حوزه امور بانوان و خانواده در آموزش و پرورش توانمند سازی دختران و کاهش آسیب‌هایی است که ممکن است در ابعاد مختلف با آنها مواجه شوند، گفت: اجرای طرح‌های توانمندسازی دختران مدارس شبانه روزی و مدارس حاشیه شهر شیراز، طرح حقوق شهروندی، طرح ارتقای سلامت جسمی روحی و روانی دختران، طرح تقویت مهارت‌های گفت‌وگو و طرحهای مربوط به توانمند سازی زنان سرپرست خانواده و طرح مدارس حامی از جمله طرحهای حوزه بانوان در سال تحصیلی جاری است.

در این جلسه رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه 3 شیراز نیز در سخنانی اظهار داشت: آموزش و پرورش ناحیه 3 شیراز با دارا بودن 73 هزار دانش‌آموز که 8500 نفر از آنان اتباع افغانی هستند، 4300 نفر شاغل در بخش‌های آموزشی اداری و پرورشی و 330 واحد آموزشی امر خدمات رسانی به دانش‌آموزان بخشی از مناطق محروم شهر شیراز را بر عهده دارد.

محمد کماندار با تاکید بر نقش مهم بانوان در طول تاریخ بشر گفت: نقش فعال زنان در همه زمانها و به شیوه های مختلف دیده می شود . زنان در وقایع جامعه بشری و اموری مثل جنگ و صلح و حوزه های علمی، اجتماعی و فرهنگی، بقاء جامعه انسانی و تربیت نسل فوق العاده نقش فعالی داشته اند.

او با اشاره به طرح هایی که در این حوزه به اجرا در می آید گفت: طرح های متعددی در ارتباط با توانمند سازی بانوان و دختران در حال اجرا می باشد اما برای کیفیت بخشی و اجرای مناسب آنها نیازمندیم یک بازنگری و به روز آوری با توجه به ویژگی های فرهنگی ، منطقه ای و آمایش سرزمینی هستیم .

کماندار با تاکید بر لزوم ایجاد شرایط و زمینه‌های شکوفایی و بروز استعدادهای بانوان در جامعه گفت: باید اجازه دهیم در مدارس و سایر فضاهای عمومی دختران و زنان ما استعدادهایشان را شکوفا نمایند و در هر حوزه‌ای که هستند مهارت‌آموزی داشته باشند.

او همچنین افزود: در راستای حرکت به سوی توسعه یافتگی باید به توانمندی‌های این قشر از جامعه توجه لازم بشود و دختران و زنان مان را برای فراگیری در حوزه‌های مهارتی تشویق کنیم و امیدوارم روزی آموزش و پرورش کشور به سمت افزایش توانمندی‌ها و توسعه مهارت‌های اجتماعی و فردی آنان حرکت کند.

در این گردهمایی علاوه بر تمام مشاوران و رابطین امور بانوان ادارات شهرستانها، مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری فارس و رؤسای ادارات پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و انجمن اولیاء و مربیان اداره کل آموزش و پرورش فارس نیز حضور یافته و ضمن تشریح فعالیت‌های خود در حوزه زنان و دختران دانش‌آموز پیرامون کیفیت بخشی به فعالیت‌ها و راهکارهای تعامل هرچه بیشتر در این حوزه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار