عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: راه برون رفت از مشکلات فرهنگی بصیرت فاطمی است

یزد(پانا)- عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: راه برون رفت از تهدید نرم و مشکلات فرهنگی که از سوی دشمنان به نظام و انقلاب اسلامی تحمیل می‌شود ، داشتن بینش ، بصبرت فاطمی و الگوگیری خانواده ها از سیره حضرت فاطمه(س) آن بانوی فداکار است.

کد مطلب: ۱۰۰۵۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:  راه برون رفت از مشکلات فرهنگی بصیرت فاطمی است

آیت‌الله نجم‌الدین طبسی روز پنجشنبه در کارگاه آموزشی بصیرت فاطمی که با حضور جمعی از روحانیان و طلاب مدارس دینی یزد برگزار شد افزود: باید شخصیت و ویژگی‌های اخلاقی و سیره عملی زهرا مرضیه (س) برای مردم و جوانان تبیین شود.

وی ادامه داد: شناخت دقیق زوایای وجودی حضرت فاطمه زهرا (س) و حرکت مسوولانه در مسیر ایشان موجب سعادت دنیا و آخرت و شکست توطئه‌های گسترده فرهنگی دشمنان انقلاب اسلامی می شود .

این استاد حوزه علمیه تاکید کرد: باید روحانیان و مبلغان دینی بیش از گذشته نسبت به بررسی و مطالعه شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) اقدام کنند تا بتوانند در امر تبلیغ موفق باشند.

طبسی اظهار داشت: این بانوی فداکار اسلام یک الگوی بسیار عالی برای همه مردم به خصوص مادران و دختران جوان ما در جامعه هستند که باید ابعاد شخصیتی ایشان تبیین شود.

وی گفت: حضرت زهرا (س) مدافع عینی ولایت است و ملتی که در مسیر دین و ارزش‌های انقلابی و سیره ائمه طاهرین (ع) حرکت کند قطعا به سعادت و عزت می‌رسد.

همچنین مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی با حضور استادان در موضوع‌های مختلف جزو برنامه‌های مهم و محوری این اداره‌کل است .

حجت الاسلام علیرضا نجیمی به اهمیت نقش آموزش و آشنایی با سیره ائمه هدی (ع) در زندگی به عنوان یک وظیفه اشاره کرد و تداوم آن را مورد تاکید قرار داد.

وی اظهار داشت: مطالعه ابعاد زندگی حضرت زهرای اطهار (س) و سایر ائمه معصومین (ع) نقش مهمی در موفقیت روحانیان در انجام بهتر وظایف دارد.

این مسوول فرهنگی استان تاکید کرد: زندگی امامان (ع) هرکدام چراغی در مسیر حرکت و هدایت هستند و باید به عنوان یک ضرورت مورد عنایت روحانیان و طلاب قرار گیرند.

نجیمی تاکید کرد: برگزاری دوره‌های دانش افزایی، هم‌اندیشی و کارکاه‌های پرسش و پاسخ با حضور استادان مجرب از جمله نیازهای اساسی است .

استان یزد یک هزار و ۵۰۰ روحانی و حدود پنج هزار طلب دارد.

۴۹ درصد از یک میلیون و ۱۹۰ هزار نفر جمعیت استان یزد را بانوان تشکیل می دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار