مهمترین ماموریتمان استفاده از تمام ظرفیت ها برای تربیت دانش آموزان است

نیشابور(پانا)- وزیر آموزش و پرورش در نشست با جمعی از فرهنگیان استان خراسان رضوی در شهرستان نیشابور گفت: تربیت درست نسل آینده بر اساس مبانی سند تحول مهم ترین و اصلی ترین ماموریت آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۰۰۵۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین ماموریتمان استفاده از تمام ظرفیت ها برای تربیت دانش آموزان است

محسن حاجی میرزایی در این جلسه عنوان کرد: در حال حاضر در حوزه پرورشی نیاز داریم بسنجیم که فعالیت هایی که انجام می شود از نظر کمی و کیفی چقدر در تحقق اهداف تربیتی تاثیر گذار است.

او عنوان کرد: ما در حوزه پرورشی کاستی هایی داریم که باید برای جبران این کاستی ها تدبیر کنیم چرا که معتقدیم مهم ترین تحولی که براساس سند تحول قرار است اتفاق بیافتد تحول تربیتی است.

حاجی میرزایی ادامه داد: امروز برای تبدیل انسان ها به افرادی که شخصیت خود را می شناسد،می توانند تعامل کنند، حرف بزنند، مشکلات خود را حل کنند و مجموعه ای از ظرفیت های مناسب و شایسته را برای زندگی دارند،تقریبا تمام فرصت های طلایی خود را از دست می دهیم.

وزیر آموزش و پرورش تربیت درست نسل آینده بر اساس مبانی سند تحول را مهم ترین و اصلی ترین ماموریت آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: برای اینکه تربیت درست نسل جدید به عنوان اصلی ترین ماموریت ما محقق شود باید بدانیم هر دانش آموزی با چه توانایی ها، قابلیت ها و ظرفیت هایی آشنا شود، به شکلی که در رفتار او تجلی پیدا کند و تبدیل به ملکه رفتاری او شود.

او همچنین به اهمیت تشکل های دانش آموزی اشاره و خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین میانبرهایی که به وسیله آن می توانیم به مقوله تربیت عمیق تر بپردازیم. تشکل های دانش آموزی است، چرا که این تشکل ها فرصت هایی را فراهم می کنند که مفاهیم تربیتی را به شکل موثرتری منتقل کنیم.

او در پایان گفت: یک روال معمول این است افرادی که در تهران نشسته اند دستورالعمل هایی را تدوین می کنند و افراد در استان ها باید این دستور العمل ها را اجرا کنند،در حالی که این رویه مردود است و هر استان و منطقه ظرفیت ها و موضوعات خاص خود را دارد.

گفتنی است در ابتدای این جلسه نمایندگان معلمان به بیان دیدگاه های خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار