پیام مشترک به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش

تهران (پانا) - همزمان با بزرگداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش استان تهران و مدیرکل و دبیرشورای آموزش و پرورش اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران پیام مشترکی صادر کردند.

کد مطلب: ۱۰۰۵۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد
پیام مشترک به مناسبت هفته شوراهای آموزش و پرورش

متن پیام مشترک انوشیروان محسنی بند‌پی استاندار و رئیس شورای آموزش و پرورش استان تهران و محمد صیدلو مدیرکل مدیر کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران و دبیرشورای آموزش و پرورش استان تهران بدین شرح است:

بنام خدا

بسترسازی فرهنگ مشارکت عمومی و توسعه دامنه نظارت مردمی در فضای معنوی آموزش و پرورش با بهره‌مندی مفید از منابع و امکانات موجود داخلی، موجب ضرورت شکل گیری جایگاهی تحت عنوان شوراها گردید.

بی‌شک نقش اثرگذار شورا در نهادینه کردن توسعه پایدار می تواند به ظرفیتی مناسب جهت تعالی اهداف نظام تعلیم و تربیت منجر گردد.

اگر توسعه پایدار را فرآیندی تحول گرا بدانیم که مهمترین ماموریت ذاتی آن تأمین نیازمندیهای ضروری امروز و فردای جامعه باشدواز طرف دیگر تعلیم و تربیت را چرخه ای بین دو قطب بی‌بدیل آموزش و پرورش و مربی در نظر بگیریم، مشاهده می‌گرددکه تشکل شوراها در احصاء مطالبات مردم با لحاظ مهندسی نقشه راه، به عنوان نیروی محرکه و بازوی توانمند جهت رفع موانع و محدودیت‌های موجود، رفع شده و سبب چرخش متوازن شبکه توسعه پایدار خواهد شد.

در این صورت شوراها قادر خواهند بود زمینه جلب و تقویت مشارکت‌های مردمی در مسیر برنامه ریزی و تصمیم سازی کشور را فراهم سازند.

هسته شوراها با ساختار منطقی و تشکیلات منسجم با الهام از خرد جمعی و بسیج توده‌های نقش آفرین که رشد درافکار اندیشه صاحب‌نظر و فرهیختگان داشته باشد، بی‌تردید باعث تحولات میدانی در عرصه سازندگی و اصلاحات همه جانبه می‌شود به گونه‌ای که نظام تعلیم و تربیت از قاعده آن مستثنی نیست که هویت بخشی ملی را می‌توان از دستاوردهای آن نام برد.

هم‌اندیشی و همیاری به عنوان مفاهیم سازنده در کنار ظرفیت‌های قانونی نهاد شورا، پیوند مبارکی خواهد بود که ریل‌گذاریمسیر پیشرفت کشور را هموار کرده و قطار توسعه را سرعت می‌بخشد.

تشکل شوراها در مقام قیاس با سایر ساختارهای مشارکت مردمی در آموزش و پرورش، جامع‌ترین مکانیسم مشارکت منطقه‌ای می‌باشد که به شکلی زمینه‌های مدیریت سازمان یافته و برنامه‌ریزی کارشناسی را برای نیل به اهداف متعالی نظام تعلیم وتربیت دراستانها، شهرستان‌ها و مناطق را با تکیه بر توانمندی و شایستگی جوانان به عنوان نیروهای مستعد و خلاق میسر می‌سازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار