رئیس کل بیمه مرکزی: وصول مطالبات باید در اولویت مسائل مدیریتی صنعت بیمه قرار بگیرد

تهران (پانا)- رئیس کل بیمه مرکزی تاکید کرد که وصول مطالبات صنعت بیمه باید در اولویت مسائل مدیریتی قرار بگیرد و در فرآیند پیگیری آن تسریع شود.

کد مطلب: ۱۰۰۵۲۳۰
لینک کوتاه کپی شد
رئیس کل بیمه مرکزی: وصول مطالبات باید در اولویت مسائل مدیریتی صنعت بیمه قرار بگیرد

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی که در نشست ویژه شورای عمومی سندیکای بیمه‌گران ایران سخن می‌گفت، با اعلام این مطلب افزود: افزایش سطح ارزش افزوده سرمایه‌های صنعت بیمه به تلاش برای جذب پرتفوی بیشتر و همچنین وصول مطالبات معوقه آن بستگی دارد.

وی با تشریح آخرین آمار عملکرد صنعت بیمه در سال جاری میزان پرتفوی این صنعت را در ۹ ماهه اخیر، چهل و پنج هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: خوشبختانه صنعت بیمه به افق‌های پیش‌بینی‌شده خود دست یافته، اما با توجه به ظرفیت‌های این صنعت امیدوارم این رقم تا سال ۱۴۰۰ به یکصد و پنجاه هزار میلیارد تومان نزدیک شود.

رئیس شورای عالی بیمه با برشمردن ظرفیت‌های متنوع صنعت بیمه در شکوفایی اقتصاد کشور، خاطرنشان کرد: صنعت بیمه باید در معادلات کلان اقتصادی با قدرت بیشتری وارد شود و نقش آفرینی کند.

وی با ابراز خرسندی از همدلی و همگرایی اعضای سندیکای بیمه‌گران ایران برای رسیدن به اهداف مشترک به نقش نظارتی بیمه مرکزی اشاره کرد و گفت: حذف تعرفه‌ها گام مهمی در مسیر خصوصی است، هر چند با نظارت دقیق بر نرخ و شرایط شرکت‌های بیمه اجازه نمی‌دهیم این صنعت دچار مشکل شود.

سلیمانی با تاکید بر لزوم نهادینه‌سازی نظام خودکنترلی در شرکت‌های بیمه، گفت: استقرار داشبورد مدیریتی در صنعت بیمه، نهاد ناظر و شرکت‌های بیمه ای از مفیدترین ابزار نظارتی به شمار می‌رود که رصد آخرین وضعیت این صنعت را آسان کرده است.

وی ادامه داد: موضوع صدور آنلاین بیمه‌نامه‌ها نیز یک مساله حیاتی است که شرکت‌های بیمه باید با جدیت در این مسیر حرکت کنند. رئیس کل بیمه مرکزی در پایان، حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در نشست شورای عمومی سندیکای بیمه‌گران ایران را نشانه توجه وی و وزارتخانه متبوع به امر بیمه‌گری دانست و ابراز امیدواری کرد تا نقش این صنعت در اقتصاد کلان کشور افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار