امدادرسانی به ٣٧١ مسافر حادثه‌دیده در آذربایجان‌غربی

ارومیه (پانا) - معاون امداد و نجات هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: نیروهای امدادی این سازمان طی ٢۴ ساعت گذشته در جاده‌های مواصلاتی این استان به ٣٧١ مسافر گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

کد مطلب: ۱۰۰۵۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد
امدادرسانی به ٣٧١ مسافر حادثه‌دیده در آذربایجان‌غربی

رضا مسافر افزود: این خودروها در جاده‌های مواصلاتی شهرستان‌های ارومیه، سردشت، مهاباد، اشنویه، تکاب، ارومیه و چالدران گرفتار شده بودند که به آنان امدادرسانی شد.

وی بیان کرد: طی این مدت ١۴ مسافر گرفتار در برف و کولاک در محورهای اشنویه، ارومیه، نقده و مهاباد اسکان اضطراری داده شدند و یک مصدوم سرپایی در محور نقده درمان شد.

وی با اشاره به توزیع جیره غذایی خشک در بین مسافران، اظهار داشت: ٩۶ بسته اقلام غذایی خشک از جمله بیسکویت، نان، خرما، آب معدنی و انواع کنسرو در بین مسافران توزیع شد.

وی اضافه کرد: همچنین بیش از ٧۵ نیروی امدادی و ۹ دستگاه خودرو امدادی به کارگیری شدند تا به حادثه‌دیدگان ناشی از برف و کولاک امدادرسانی کنند.

معاون امدادونجات هلال‌احمر آذربایجان‌غربی گفت: به طور میانگین در هر خودرو امدادرسانی شده حدود سه نفر مسافر وجود داشت.

وی گفت: در مجموع به ١٢٢ خودرو حادثه‌دیده طی ۲۴ ساعت گذشته در جاده‌های مواصلاتی این استان امدادرسانی شده‌اند و امدادرسانی در برخی از مناطق همچنان ادامه دارد.

مسافر ادامه داد: کمک به بستن زنجیرچرخ و بازگردان خودروهای منحرف شده به مسیر اصلی از جمله خدمات نیروهای هلال‌احمر به مسافران است.

وی تاکید کرد: با توجه به فرارسیدن فصل بارندگی‌ها، رانندگان باید زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی، سوخت کافی و لباس گرم به‌ همراه داشته باشند.

وی اظهار داشت: شهروندان گرفتار در کولاک می‌توانند با شماره ۱۱۲ این نهاد تماس بگیرند تا از خدمات امدادی هلال‌احمر بهره‌مند شوند.

اطلاع‌رسانی عمومی جهت افزایش آگاهی‌های مردم جهت به حداقل رساندن حوادث، دسترسی به حداکثر توان مقابله با حوادث زمستانی با مشارکت همکاران و امدادگران و سازمان‌های همکار و پاسخ‌گویی صحیح، به موقع و کامل به حوادث زمستانی از جمله اهداف این سازمان است.

امدادرسانی در تصادفات جاده‌ای، رهاسازی خودروهای گرفتار شده در برف و کولاک، آموزش و کمک به بستن زنجیرچرخ در جاده‌های برفی، انجام امداد و کمک‌های اولیه سرپایی، خدمات اسکان اضطراری برای در راه ماندگان در پایگاه‌های جاده‌ای و توزیع اقلام زیستی و غذایی از جمله خدماتی است که جمعیت هلال‌احمر در طرح زمستانی ارائه می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار