با موضوع هماهنگی برنامه اردوهای راهیان نور دانش آموزی؛

جلسه ستاد کمیته اجرایی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی استان آذربایجان شرقی برگزار شد

تبریز(پانا) - جلسه شورای پشتیبانی بسیج دانش آموزی استان آذربایجان شرقی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و فرمانده سپاه عاشورا با محوریت هماهنگی برنامه های اردوی راهیان نور دانش آموزی پیش از ظهر امروز در باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد
جلسه ستاد کمیته اجرایی و پشتیبانی بسیج دانش آموزی استان آذربایجان شرقی برگزار شد

جعفر پاشایی از حمایت سپاه عاشورا نسبت به دستگاه تعلیم و تربیت استان در برهه های مختلف قدردانی کرد و گفت: تمامی برنامه های فرهنگی بسیج و میزان تاثیرگذاری آن در مدرسه در تمامی حوزه ها مورد توجه جدی بوده و خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: ماموریت های آموزش و پرورش نسبت به برنامه های بسیج نگاه دلی می طلبد و باید مثل دو بال یک پرنده پیش رفت.

وی ادامه داد: اصل اجرای راهیان نور به قوت انجام می شود هرچند منابع محدود است ولی به لحاظ اهمیت قضیه و بنا به تاکید رهبری بعنوان کار عظیم فرهنگی راه حل های مختلف برای اجرای بهتر آن صورت می گیرد.

پاشایی در دستور کار قرار گرفتن طرح اجرای راهیان نور در شورای آموزش و پرورش بعنوان مصوبه را در این نشست پیشنهاد داد و استفاده از ظرفیت های دانش آموزی را خواستار شد و بر کارسازی دور دوم اردوهای راهیان نور از 15 بهمن تا 15 اسفند تاکید کرد.

وی مسائل ایمنی این حوزه را بسیار مهم خواند و گفت: ایمنی 100 درصدی ضروری است و کوچک ترین نارسایی نیز بخاطر وجود دو دستگاه فرهنگی قابل قبول نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ابراز داشت: مشارکت بسیج فرهنگیان برای این کار عظیم فرهنگی لازم است با توجه به این مسئله که در کنار هر برنامه موفق یک ارزیابی هم انجام می شود به جهت اینکه شاخص های تعریف شده باعث بهبود عملکرد و پویایی سیستم شود.

وی خاطرنشان شد: اطلاع رسانی زوایای مختلف دارد که فراتر از صدا و سیما است و تشویق دانش آموزان بعنوان الگو سازی در این حوزه و فعالین می تواند تاثیرگذاری و بازتاب بیشتر و سریع تری داشته باشد.

سردار عابدین خرم از زحمات سالانه آموزش و پرورش استان در کمک به بسیج دانش آموزی در خصوص اردوی راهیان نور و برنامه های فرهنگی تقدیر کرد و گفت: تمامی برنامه ها در راستای اهداف نظام و انقلاب است که در حوزه تعلیم و تربیت انجام می شود که بیشترین زحمت بر عهده معلم است.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه اگر مسئولین به درستی در حوزه آموزش و پرورش وظایف خود را انجام دهند اهداف بالایی که در این حوزه تدوین شده را می توان پیاده کرد، افزود: نگاه درست و دقیق در حمایت از برنامه های بسیج نشان می دهد که دستگاه تعلیم و تربیت استان این ضرورت را حس کرده است.

وی بر تعامل بیشتر آموزش و پرورش نسبت به افزایش همکاری برای برنامه های فرهنگی مشترک تاکید کرد.

حسن کاملی فر مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا نیز در این جلسه بر هماهنگی بیشتر برای اجرای برنامه های مذهبی پربارتر در اردوهای راهیان نور تاکید کرد و تدوین دستور کار برای روحانیون برای اجرای این برنامه ها متناسب با گروه های سنی و مقتضیات زمان را خواستار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار