صلاحیت ۱۶۴ داوطلب نمایندگی در لرستان تایید شد

خرم آباد (پانا)معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: ۱۶۴ داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این استان توسط هیات نظارت بر انتخابات تایید صلاحیت شده اند.

کد مطلب: ۱۰۰۴۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
صلاحیت ۱۶۴ داوطلب نمایندگی در لرستان تایید شد

محمود ثمینی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بر اساس آمارهای رسمی ۴۰۸ نفر به عنوان نامزد انتخابات در استان ثبت نام کردند که در ابتدای امر ۳۴نفر انصراف خود را اعلام و ۳۷۴ نفر دیگر برای تشخیص احراز صلاحیت به شورای نگهبان معرفی شدند.

وی اظهار داشت: بر اساس آمار اعلام شده ۱۱۷داوطلب از افراد فوق که جمعا ۳۱/۲ درصد مجموع آمار را تشکیل می دهند به عنوان رد صلاحیت شدگان معرفی شده و عدم احراز صلاحیت ۹۳ نفر دیگر معادل ۲۴/۹ درصد اعلام شد.

وی ادامه داد: ۱۶۴ نفر باقیمانده به عنوان افرادی که صلاحیت آنها تایید شده است، اسامی آنان در فهرست نهایی استان دیده می شود که از این جمع افرادی که رای اعتماد مردم را در انتخابات اسفند ماه اخذ کنند، راهی بهارستان خواهند شد.

ثمینی گفت:‌ به منظور تکریم افرادی که به هر دلیل صلاحیت آنها احراز نشده است و برای اجرای قانون انتخابات، شعبه رسیدگی به شکایات شورای نگهبان مستقر در استانداری لرستان پاسخگو خواهد بود .

به گفته وی، طبق تقویم زمانبندی انتخابات، مهلت قانونی بررسی و اعلام نتایج تایید صلاحیت ها توسط هیات نظارت ساعت ۲۴ دیروز ( شنبه) بوده که این اطلاعات تاکنون به فرمانداری ها نرسیده است.

وی ادامه داد:‌پس از شکایت داوطلبان در خصوص رد صلاحیت آنها، شورای نگهبان ۲۰ روز فرصت دارد نتیجه مرحله دوم اعتراض ها را اعلام کند که این نتایج از شورای نگهبان به وزارت کشور، فرمانداری و داوطلبان اعلام خواهد شد.

ثمینی ادامه داد:‌ چنانچه داوطلبی در این مرحله نیز نسبت به رد صلاحیت خود اعتراض داشت مهلت سه روزه دیگری برای اعتراض دارد و شورای نگهبان نیز تا هفت روز نتیجه مرحله دوم شکایات را اعلام می کند.

وی با بیان اینکه نتایج نهایی برای اعلام داوطلبان تایید شده ۲۱ بهمن مشخص خواهد شد تصریح کرد:‌ تبلغیات انتخاباتی نیز از ساعت ۸ روز ۲۴ بهمن تا همین ساعت روز یکم اسفند ماه خواهد بود.

لرستان ۹ نماینده در خانه ملت دارد و یکهزار و ۴۹۵ شعبه، آرا مردم استان را در انتخابات دوم اسفندماه جمع آوری می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار