عباس مطهری؛ رییس جدید سازمان بسیج فرهنگیان کل کشور:

بسیج فرهنگیان در مرحله دولت سازی و گام دوم انقلاب اسلامی، کمک کار آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - رییس سازمان بسیج فرهنگیان کل کشور گفت :بسیج فرهنگیان در مرحله دولت سازی و گام دوم انقلاب اسلامی، کمک کار آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۰۰۴۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد
بسیج فرهنگیان در مرحله دولت سازی و گام دوم انقلاب اسلامی، کمک کار آموزش و پرورش است

مراسم تکریم و معارفه ر یاست بسیج فرهنگیان کل کشور با حضور سردار سپهر؛ جانشین سازمان بسیج مستضعفین کشور، دکتر حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش و شورای معاونین وزارتخانه روز شنبه 21 دی ماه برگزار شد. در این مراسم ضمن معارفه عباس مطهری به سمت رییس سازمان بسیج فرهنگیان کل کشور، از زحمات و تلاش های دکتر حسن مردادی، رییس اسبق سازمان بسیج فرهنگیان تقدیر و تشکر به عمل آمد.

عباس مطهری؛ رییس جدید سازمان بسیج فرهنگیان کل کشور در جلسه معارفه با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و شهادت سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش گفت: عرض تقدیر و تشکر از وزیر آموزش و پرورش و معاونین ایشان را دارم و همچنین از سردار سپهر و سردار سلیمانی و سردار سلامی تشکر می کنم که به این بنده حقیر اعتماد کردند و مسئولیت خطیر را به من سپردند و امیدوارم با رو سفیدی و سر بلندی این پرچم را خدمت عزیز دیگری بدهم. شایان ذکر است از تلاش های گرانقدر دکتر حسن مردای در دوران تصدی گری مسئولیتشان و عزیزانی که در این راه در آموزش و پرورش و سازمان بسیج فرهنگیان که به ایشان کمک کردند، سپاسگذاری کنم.

عباس مطهری جایگاه آموزش و پرورش در انقلاب اسلامی را از سه جهت خطیر و مهم دانست و عنوان کرد: اولا نظام ما نظام مردم سالاری دینی است و مردم این نظام را اداره می کنند که هم ایجاد نظام و هم هدایت نظام انقلاب اسلامی بر عهده مردم است. در حقیقت نسل به نسل این افراد از مدارس آموزش و پرورش خارج می شوند و قرار است این رسالت بزرگ را برعهده بگیرند. دوم اینکه حضرت آقا در پیامی در دوم فروردین سال 68به مهاجمین جنگ تحمیلی گفتند انقلاب مردم ایران، نقطه شروع حکومت جهانی اسلام و پرچم داری حضرت حجت عج الله است.

وی افزود: در بیانیه گام دوم انقلاب؛رهبر معظم صراحتا جوانان را پیشگام گام دوم انقلاب و زمینه سازان تمدن نوین نامیدند. از این جهت نقش آموزش و پرورش بسیار حائز اهمیت است و این مسئله باید مورد توجه نخبگان و مسئولین قرار گیرد ولی متاسفانه عزم ملی لازم برای پشتیبانی از آموزش و پرورش وجود ندارد و بسیج فرهنگیان خود را موظف می داند تا در ایجاد این عزم ملی کمک کند.

رییس جدید سازمان بسیج فرهنگیان کل کشور در ادامه گفت: همانطور که سردار سپهر، جانشین سازمان بسیج کشور فرمودند بسیج فرهنگیان خود را مامور و موظف می داند که در مرحله دولت سازی گام سوم انقلاب - پنج گام انقلابی که رهبر معظم انقلاب ترسیم کردند- کمک کار آموزش و پرورش باشد. در حقیقت این کمک کار نیرویش از بیرون نیست و در جایی حضرت آقا در سال 95 فرمودند بسیج تجمیع آحاد و ظرفیت ها است. آحاد و ظرفیت هایی که بسیج فرهنگیان در واقع پای کار دارد. امیدواریم آموزش و پرورش پیشرفت پر شتابی که نسبت به حال دارد را ادامه دهد. البته در گذشته هم توفیقات و افتخاراتی داشتند مثل حججی ها از این دستگاه آموزش و پرورش بیرون آمدند اما نسبت به آینده ما به هزاران و میلیون ها حججی ها نیاز داریم. بنابراین بسیج فرهنگیان نیروهایش از درون خود آموزش و پرورش بیرون می آید. به دیگر سخن تجمیع آحاد و ظرفیت ها از بین مدیران و معلمان و کارمندان آموزش و پرورش شکل می گیرد.

عباس مطهری رییس جدید سازمان بسیج فرهنگیان کل کشور بسیج فرهنگیان را یک تشکل انقلابی، اسلامی و ایرانی دانست که جوشیده از غیرت دینی و عزم استوار خود فرهنگیان داوطلب است. و اظهار داشت: جهت گیری بسیج فرهنگیان به فضل الهی همان طور که سیره دکتر مرادی بود؛ تعامل حداکثری با سلسله مراتب آموزش و پرورش در چارچوب راهبردهای تعیین شده بسیج توسط ولایت است.

وی قاعده حرکت بسیج فرهنگیان را پیروی از اسوه حسنه خلقت و معلم برتر آموزش و پرورش حضرت رسول اعظم محمد مصطفی ص معرفی کرد و ادامه داد: آیه "و الذین معه اشدا علی الکفار و رحما بینهم ... "مصداق این سخن است که تمام دستگاه های آموزش و پرورش برای بسیج فرهنگیان دایره رحما بینهم هستند و یقینا غضب و غیظی که در قرآن آمده نسبت به دشمنان نظام و انقلاب اسلامی و مردم شریف ایران خواهد بود

رییس جدید سازمان بسیج فرهنگیان کل کشور در خصوص طرح معلم آینده ساز گفت: طرح معلم آینده ساز که با امضای مشترک وزیر محترم آموزش و پرورش و رییس محترم سازمان بسیج مستضعفین سردار سلیمانی در مهر ماه امسال امضا شد، به فضل الهی آن را ادامه می دهیم. با توجه به اشاره سردار سپهر تیم های مدرسه حرکتشان جهادی خواهد بود و این گروه های جهادی نیز ابلاغیه و مصوبات را چون سابق ادامه خواهند داد. همچنین آقای محمد زاده فرمانده محترم بسیج وزارتخانه آموزش و پرورش با حضور در پایگاههای بسیج مرکز بسیج وزارتخانه نیز باید منطبق با سند تحول و انتظارات ولایت از بسیج و از دستگاه تعلیم و تربیت و با کمک هیأت اندیشه ورز تخصصی هر پایگاه مأموریت تخصصی نقش آفرینی کنند تا کمک بسیج به آموزش و پرورش جنبه عینی پیدا کند و سند انتظار بسیجیان فعال مبنی بر تشکیل گروههای نقش آفرین را محقق کنیم. همچنین بسیج فرهنگیان برای تقویت درس آمادگی دفاعی. با آموزش و پرورش اعلام آمادگی می کند تا به فضل الهی با ظرفیت متخصصین بسیجی نیازهای آموزش و پرورش را در جبران کسری معلم در مناطق مختلف جبران و مرتفع کنیم.

عباس مطهری اظهار داشت : از وزیر محترم آموزش و پرورش و مدیران آن درخواست می کنم کما فی سابق از برنامه های مشترک و هم افزای بسیج فرهنگیان در سلسله مراتب آموزش و پرورشحمایت کنند که قطعا منجر به کاهش هزینه ها و افزایش راندمان کار می شود. قطعا کار بسیجی هزینه ها را کاهش می دهد و راندمان کار را افزایش می دهد. همچنین با توجه به اینکه اقشار خود را اداره می کند و این سیاست سپاه و بسیج است؛ درخواست می کنم برای حضور و فعالیت مؤثر فرهنگیان در سمتهای مدیریتی بسیج فرهنگیان. بستر های لازم را فراهم کنند. ان شا الله همه ما از زمینه سازان حکومت جهانی اسلام و پرجم دار حضرت حجت باشیم و در رکابولایت فقیه؛ حضرت آیت الله خامنه ای باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار