مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان اعلام کرد:

قطع برق ۱۲۰ روستا در سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) - مدیرکل مدیریت بحران سیستان و بلوچستان با اشاره به وقوع سیلاب در این استان گفت: برق ۱۲۰ روستا در جنوب استان قطع شده و راه روستایی در 350 روستا از بین رفته است.

کد مطلب: ۱۰۰۴۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
قطع برق ۱۲۰ روستا در سیستان و بلوچستان

عباسعلی ارجمندی اظهار کرد: در طول سی‌سال اخیر این حجم از بارش در استان بی‌سابقه بوده است. با توجه به اعلام سازمان هواشناسی مجموعه مدیریت بحران قبل از آغاز بارش باران اطلاع‌رسانی در خصوص وقوع سیل انجام داده بود، به گونه‌ای که با بلندگو در بسیاری از روستا‌ها اطلاع‌رسانی شده بود.

او با بیان اینکه تا این لحظه تلفات جانی گزارش نشده است بیان کرد: حدود ۸۵۰ نفر جامانده و گرفتار در سیلاب توسط دستگاه‌های امدادی و نیرو‌های مردمی نجات یافته‌اند. همچنین ۲۰۰ دستگاه خودرو در سیلاب گرفتار شده بودند که رهاسازی و به اماکن امن منتقل شده‌اند.

ارجمندی به خسارات ناشی از سیل در بخش کشاورزی اشاره کرد و افزود: در بخش کشاورزی در باغات موز و در بخش کشت هندوانه و گلخانه‌ها متاسفانه با خساراتی مواجه بوده‌ایم و بیشترین خسارت‌ها در حوزه جنوب استان در کنارک و چابهار اتفاق افتاده است.

او ادامه داد: در بخش زیرساخت‌های روستایی و ارتباطات رادیویی در فنوج، نیکشهر، قصرقند، بخش‌هایی از چابهار، دلگان و پیشین قطع ارتباط تلفن گزارش شده است که با توجه به قطع تلفن؛ ما از طریق مرکز پیام نیروی انتظامی هم پیام ارسال می‌کنیم و هم در جریان وضعیت آن‌ها قرار می‌گیریم.

مدیرکل مدیریت بحران استان تصریح کرد: دستگاه‌های نظامی و انتظامی تمام امکانات خود را از طریق زمینی و هوایی در اختیار سازمان مدیریت بحران قرار داده‌اند. همچنین از صبح امروز امدادرسانی هوایی آغاز شده است در حال حاضر ۵ فروند بالگرد در اختیار ما است، اما فقط اجازه پرواز به دو فروند بالگرد داده شده است، چراکه هوا برای پرواز مناسب نیست.

او افزود : ۳۵۰ راه روستایی و محور‌های مواصلاتی کاملا قطع است و از بین رفته است. همچنین ۱۲۰ روستا برق‌شان قطع شده است و تا این لحظه هنوز نتوانستیم برق روستا‌ها را وصل کنیم. در حوزه روستایی بیشترین خسارت‌ها را داریم.

ارجمندی با اشاره به آبگرفتگی معابر در کنارک و دلگان تصریح کرد: سه اردوگاه اسکان اضطراری در قصرقند، فنوج و کنارک ایجاد شده است. تعداد ۶ روستا به طور کامل تخلیه شده است. همچنین سه سد سریز شده است و با توجه به اینکه حجم آب بسیار زیاد است. قطعا این مناطق در مرز سیلاب قرار خواهند گرفت. از همین‌رو تدابیر لازم اندیشیده شده است و به محض نزدیک شدن آب ما این روستا‌ها را نیز تخلیه خواهیم کرد. سد پیشین و دو سد دیگر نیز سرریز شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان با بیان اینکه تقاضا داریم مجموعه دستگاه‌های امدادی کشوری به حوزه استان کمک کنند، تاکید کرد: در حال حاضر ما از نظر اقلام امدادی و زیستی با مشکلات مواجه هستیم و این موضوع را به مجموعه استان کرمان اعلام کرده‌ایم و باید حتما این اقلام به مردمان روستایی برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار