عباس موسوی: کارگروه ویژه رسیدگی به مسائل کنسولی جانباختگان حادثه هوایی اخیر تشکیل شد

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: کارگروه ویژه رسیدگی به مسائل کنسولی جانباختگان حادثه تاسف بار هوایی اخیر در وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۰۰۴۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد
عباس موسوی: کارگروه ویژه رسیدگی به مسائل کنسولی جانباختگان حادثه هوایی اخیر تشکیل شد

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سید عباس موسوی با اظهار تاسف عمیق از درگذشت ۱۷۶ نفر از مسافران و کادر پرواز تهران - کی‌یف و اعلام مراتب همدردی با خانواده و بازماندگان این حادثه دلخراش اعلام کرد: در اجرای دستور اکید رییس جمهوری اسلامی ایران و تاکید وزیر امور خارجه برای رسیدگی فوری به مسایل کنسولی جانباختگان این حادثه تاسف بار، یک کارگروه ویژه در معاونت امور مجلس و ایرانیان این وزارت خانه با ماموریت رسیدگی به درخواست های خانواده های بازماندگان و انجام خدمات مورد نیاز تشکیل شده است.

موسوی افزود: همچنین دستورات لازم به کلیه نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی جمهوری اسلامی ایران و دفاتر داخلی و فرودگاهی خود برای رسیدگی ویژه به درخواست‌های مرتبط با این موضوع صادر کرده است.

وی تاکید کرد: وزارت امور خارجه خود را داغدار و شریک غم فقدان تک تک جانباختگانی می داند که عمدتا از میان جوانان، نخبگان و دانشگاهیان کشورمان بودند و امیدوار است این خدمات کوچک، تسلی بخش ذره ای از اثرات بسیار این مصیبت بزرگ باشد.

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراینی با ۱۷۹مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه تهران را به مقصد کی‌یف پایتخت اوکراین ترک می‌کرد حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد. در این حادثه ۱۴۷ مسافر ایرانی و ۳۲ مسافر خارجی جان باختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار