رشت میزبان هجدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام خزر

رشت (پانا) - هجدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام خزر به میزبانی رشت برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۰۰۴۰۵۸
لینک کوتاه کپی شد
رشت میزبان هجدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام خزر

رئیس هیات شطرنج استان گیلان اظهار کرد: این دوره از رقابت ها از روز ۲۳ بهمن ماه سال جاری در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت آغاز خواهد شد.

کیومرث بیات عنوان کرد: در هجدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام خزر همانند ادوار گذشته، زبده ترین شطرنج‌بازان حضور خواهند یافت و به طور حتم این دوره نیز در سطح کیفی بسیار بالایی برگزار می شود.

او ادامه داد: البته ثبت نام این دوره از رقابت های بین المللی آغاز شده و پیش بینی می شود که علاوه بر حضور زبده ترین شطرنج‌بازان داخلی، شطرنج‌بازان حدود ۲۰ کشور خارجی نیز در این دوره از مسابقات حضور یابند.

رئیس هیات شطرنج گیلان بیان کرد: همچنین با توجه به تجربه کسب شده از دوره های گذشته، پیش بینی ما این است که حدود یک هزار شطرنج‌باز داخلی و خارجی در این دوره از رقابت ها حضور یابند که به طور حتم این مسابقات در سطح کیفی و کمی بسیار بالایی برگزار خواهد شد.

بیات اضافه کرد: البته این رقابتها به مدت هشت روز و تا سی ام بهمن ماه در جداول مختلف در رشت ادامه خواهد یافت که در نهایت نیز به شطرنج‌بازان برتر هر جدول جوایز نقدی اهداء می شود.

او در خصوص خبر پناهندگی دخترش به یکی از کشورهای اروپایی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: شهره بیات قصد دارد برای پیشرفت شخصی خود در یکی از کشورهای اروپایی به زندگی ادامه دهد که البته این امر به هیچ وجه سیاسی نبوده و فقط یک تصمیم شخصی برای پیشرفت است.

شهره بیات اهل شهرستان رشت است. او داور بین المللی و مدرس فدراسیون جهانی شطرنج است که قضاوت فینال رقابتهای شطرنج بانوان جهان را برعهده داشته که گفته می شود وی پس از قضاوت این مسابقات به ایران بازنگشت و مقیم یکی از کشورهای اروپایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار