برگزاری همایش "جوانمردی و فتوت " در تربت جام

تربت جام(پانا)- اولین همایش "جوانمردی و فتوت " یادبود سردار شهید سلیمانی و جهان پهلوان تختی در دانشگاه وحدت تربت جام برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۰۳۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد

همزمان با سالگرد جهان پهلوان تختی همایش "جوانمردی و فتوت "به همت موسسه آموزش عالی وحدت، اداره ورزش و جوانان و آموزش و پرورش باحضور پهلوان رشید لمیر استاد دانشگاه فردوسی و معاون مدیرکل ورزش و جوانان استان وباشرکت پهلوانان کشوری، استانی و شهرستانی در سالن موسسه وحدت تربت جام برگزار شد.

دراین محفل پهلوانی پس ازاجرای ورزش باستانی توسط ورزشکاران پوریای ولی، پخش کلیپ سردار دلهاشهیدحاج قاسم سلیمانی و همرزمانش، استاد دانشگاه فردسی گفت: اخلاق و آئین پهلوانی میراث بزرگانی همچون شهید سلیمانی است که به ما ارث رسیده است که به پس عمری مجاهدت وایثارگی در جبهه های مقاومت به درجه رفیع شهادت نایل آمدو ما تکلیف داریم فرزندان و ورزشکاران را بر اساس تفکر شهید سلیمانی و این آئین ها پرورش دهیم .
رشیدلمیر با اشاره به مرام و آئین پهلوانی افزود:یک پهلوان ورزشکار بایستی ترکیبی از چند واژه و خصوصیت شامل نشان و ورزیده گی ، رشادت ، شحاعت ، شهامت ، زهد، پارسایی، کمال ،ادب ،احترام به بزرگان و مربیان ،رفعت و مهربانی را در وجود خودش به نمایش بگذارد تا به عنوان ورزشکارو پهلوان مطرح شود.
وی تصریح کرد:پهلوان یک میوه رسیده است ودر صحنه های ورزشی در زمینه جسم و روح به پیشرفت و بزرگی رسیده باشدو بعنوان الگویی بزرگ در جامعه عمل کند.
وی با اشاره به خاطرات جهان پهلوان تختی خاطر نشان کرد: بیش از ۵۲سال از وفات پهلوان تختی می گذرد و بخاطر اخلاق نیکویش به عنوان یکی از بزرگترین پهلوان تاریخ ورزش به آن افتخار می کنیم .
معاون مدیرکل ورزش و جوانان با تبریک و تسلیت شهادت قهرمان جهان اسلام و ملی کشور سرداردلها شهید حاج قاسم سلیمانی گفت :سردار شهید حاج قاسم سلیمانی محبوب دلهاست و ۴۰ سال از عمر بابرکت خود را در دفاع از اسلام ، انقلاب و مردم مظلوم دنیا سپری کرد وماعزیزی را از دست دادیم که برای ملت ایران ،آزادی خواهان جهان ،رهبری ، اسلام و دنیا ارزشمند و بزرگوار بودو خواهدماند.

محمدی باگرامیداشت یادو خاطره جهان پهلوان تختی افزود: بیش از ۵۲ سال از مرگ تختی می گذرد و هنوز زنده وتازه است و به بزرگی یاد می شودو نامش به آئین پهلوانی و جوانمردی گره خورده است .
وی ادامه داد:مرام و مردانگی و جوانمردی تختی همیشه زنده است و به عنوان سردار هفت مداله کشور مطرح است .
وی خاطر نشان کرد:در این ایام شاهد پهلوان دیگری بنام حاج قاسم سلیمانی هستیم که ظهور کردو جهان اسلام را بارفتنش عزادارکردو راهش ادامه دارد.

وی خاطر نشان کرد:ملت ایران شاهد جوانمردی و پهلوانی سردار دلها هستند و محبوبیت حاج قاسم سلیمانی ریشه در فطرت پاکش داردو این شهادت موجب ظهور سلیمانی ها در کشور برای ادامه راهش خواهد شد .‌
فرماندار تربت جام با تبریک و تسلیت شهادت سردار جهان اسلام و مقاومت شهید سلیمانی و گرامیداشت جهان پهلوان تختی گفت : شخصیت شهید سلیمانی به لحاظ فردی ،اجتماعی ، خدماتی ،عملیاتی و در صحنه های مبارزه دارای اهمیت فراوانی است.

مرتضی حمیدی با اشاره به ویژگی های یک ورزشکار موفق افزود: یک ورزشکار موفق برای رسیدن به اهدافش اعتقاد قلبی داردکه راه بازگشتی را نمی پذیرد و برنامه های راهبردی را برای موفقیت ادامه می دهد.
وی با اشاره به رسالت مدیران ورزشی تصریح کرد: مدیران ورزشی بایستی نشاط وامید را برای جوانان ورزشکار فراهم و به میادین ورزشی توجه کند.

در پایان این مراسم ازلوح همایش جوانمردی و فتوت رونمایی و مورد امضای پهلوانان حاضر قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار