حسینی: شهید سلیمانی محصول مکتب اسلام و مدرسه تعلیم و تربیت اسلامی است

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در مراسم بزرگداشت سردار بزرگ اسلام سپهبد قاسم سلیمانی گفت که سردار رشید اسلام شهید سپهبد سلیمانی، تبلور هویت ایرانی، اسلامی، وطن دوستی، رشادت، اعتقاد، وفاداری به خط راه اسلام و مکتب اسلام و انقلاب اسلامی و امام و رهبری و دوستدار مردم ایران بود و از این باب ما باید قدردان او باشیم و راه و مسلک او را در نظام تعلیم و تربیت جاری و ساری کنیم.

کد مطلب: ۱۰۰۲۷۵۲
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: شهید سلیمانی محصول مکتب اسلام و مدرسه تعلیم و تربیت اسلامی است

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، سیدجواد حسینی در مراسم بزرگداشت یاد و نام شهید عالی مقام سردار سپهبد قاسم سلیمانی که در محل نمازخانه سازمان ظهر امروز یکشنبه ۱۵ دی ماه برگزار شد، افزود: سردارشهید سلیمانی محصول مکتب اسلام و مدرسه تعلیم و تربیت اسلامی است و تعلیم و تربیت تمام ساحتی باید انسان‌هایی شایسته همانند سردار رشید اسلام شهید سلیمانی را پرورش دهد و نمونه پرورش این دست انسان‌های شایسته را سند تحول بنیادین با ۳۰ ویژگی به ما نشان داده است، مفاهیمی همچون انسان کمال جو، شجاع، مکتبی، وفادار، همگرا، مهربان، ایثارگر و ...

او این ۳۰ ویژگی در سند تحول بنیادین را برای یک دانش‌آموز در طراز مکتب دینی برشمرد و اشاره کرد: باید در نظام تعلیم و تربیت دینی و اسلامی ، دانش‌آموزان را باید به این سمت هدایت کنیم.

حسینی افزود: این شهید بزرگوار نمونه و مصداق بارزی از یک انسان تربیت یافته در مکتب اسلام و انقلاب اسلامی است به گونه ای که او در مسیری حرکت کردکه شخصیت او مرزهای سیاسی، بومی و جغرافیایی را درهم شکست و فراتر از این مرزها، محبوب قلب انسان‌ها قرار گرفت.

حسینی در ادامه بیان کرد: همه دلشان در شهادت این مرد بزرگ لرزید و اشک شان جاری شد و این موضوع نشانگر ان است که اگر ما بتوانیم انسان‌هایی در این طراز، تربیت کنیم انسان‌هایی اثر گذار همانند شهید سلیمانی می‌شوند و این امر رسالت ما را در نظام تعلیم و تربیت خیلی سنگین تر می‌کند.

او با اشاره به نظریه‌ها زمینه‌ها و عوامل تاثیر گذار تحولات تاریخی افزود: ما در این باره ۳ نظریه داریم، اول نظریه بزرگ مرد دوم نظریه جبر زمان سوم نظریه اقتضایی که در نظریه بزرگ مرد، این اعتقاد وجود دارد که آدم‌هایی در طول تاریخ پیدا می شوند که منشا تحول هستند یعنی درتحول تاریخ انسانهایی رشد پیدا می‌کنند که اگر نباشند تحول تاریخی رخ نمی‌دهد، مانند امام خمینی(ره) که اگر نمی‌بود انقلاب اسلامی رشد پیدا نمی‌کرد و یا مثلا اگر سردار سلیمانی نمی‌بود داعش نابود نمی‌شد.

او ادامه داد: در مقابل این نظریه ،نظریه جبر زمان است که مخالف نظریه بزرگ مرد است و می گوید که شرایط زمان گاهی به گونه ایی است که اگر مردان خاصی می بودند یا نمی بودند آن شرایط آبستن یک سری تحولات بوده است البته در ادامه این دو نظریه با یگدیگر تلفیق شده و نظریه جدیدی به نام نظریه اقتضایی به وجود آمد که معتقد است، در شرایط تاریخی در بستر تاریخ اگر آن شرایط باشد اما مردان اثرگذار نباشند آن تحول رخ نمی‌دهد.

او در ادامه افزود: انقلاب اسلامی ظرفی را ساخت که در آن مردان بزرگی تربیت شدند و یکی از آن مردان بزرگ که در پهنه تاریخ ایران و در صفحه تاریخ ایران، یاد و نام و راه او درخشان باقی خواهد ماند، بی شک سردار رشید اسلام شهید سپهبد سلیمانی است که تبلور هویت ایرانی، اسلامی، وطن دوستی، رشادت، اعتقاد، وفاداری به خط راه اسلام و مکتب اسلام و انقلاب اسلامی و امام و رهبری و دوستدار مردم ایران بود و از این باب ما باید قدردان او باشیم و یاد راه و روش او را در نظام تعلیم و تربیت جاری و ساری کنیم.

معاون وزیر در وصف شهید سلیمانی گفت: شهید سلیمانی تمام زندگی اش مبارزه بود، مبارزه آگاهانه و با بصیرت و توسط شقی ترین انسان های روی زمین در سرزمین کربلا، سرزمینی که امام حسین به شهادت رسید، به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

او همچنین بیان داشت: قرآن در آیه ایی می‌فرماید اگر انسان در راه خدا خونش بر زمین ریخته شود و نام شهادت بر مرگش انطباق یابد او در نزد خدا روزی می خورد و زنده است و حیات دارد بنابراین هر کدام از ما اگر بتوانیم مسلک و راه آنها را در حیات دنیایی جاری و ساری کنیم و حیات ببخشیم و راه آنان را به دل جامعه بدهیم زنده بودن آنها را حس کردیم و زنده بودن آنها را به جامعه تزریق کرده ایم واین رسالت سنگینی بردوش ما بویژه در نظام تعلیم و تربیت است.

حسینی گفت: ما باید در نظام تعلیم و تربیت سلیمانی های بیشماری را تربیت کنیم تا مصداق بخش آیه قرآن، یعنی حیات طیبه و جاودانه آنها در همین دنیا باشیم و این جز با تعلیم تربیت تمام ساحتی حاصل نمی‌شود.

او در پایان افزود: همانگونه که زندگی سردار سلیمانی سراسر خیر و برکت بودشهادت سردار سلیمانی نیز به انسجام،اتحاد، ‌رشد روحیه مقاومت و ایثار، تمرکز و تحمل بیشتر بر ارزشها و ادامه راه رهبری و تقویت نظام منجر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار