ضرورت مشارکت دستگاه های اجرایی برای تحقق اهداف مدیریت زیست بومی تالاب امیرکلایه

رشت (پانا) - سرپرست معاونت پژوهشی _آموزشی پژوهشکده محیط زیست، گفت: تحقق اهداف مدیریت زیست بومی تالاب امیرکلایه نیازمند مشارکت فعال دستگاه های اجرایی است.

کد مطلب: ۱۰۰۲۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت مشارکت دستگاه های اجرایی برای تحقق اهداف مدیریت زیست بومی تالاب امیرکلایه

به گزارش پانا، نیلوفر عابدین زاده در کارگاه تدوین برنامه مدیریت جامع زیست بومی تالاب امیرکلایه که در شهرستان لاهیجان در حال برگزاری است، اظهار کرد: افزایش تعداد بهره برداران و متولیان تالاب ها با نگاه بخشی که دارند باعث شده تالاب ها با مشکلات عدیده ای مواجه شوند.

او با اشاره به اهمیت برگزاری کارگاه مدیریت زیست بومی تالاب امیرکلایه عنوان کرد: با برگزاری چنین کارگاه هایی تلاش داریم تا با مشارکت و اعمال نظر کلیه ذی نفعان تالاب امیرکلایه به خصوص نهادهای دولتی، غیردولتی، جوامع محلی و تاثیر آن برای چاره جویی مشکلات برنامه ای جامع تدوین شود.

عابدین زاده ادامه داد: بدیهی است کارایی این برنامه زمانی بیشتر می شود که تمامی دستگاه های اجرایی، آن را در سرلوحه کار خود قرار دهند و همانطور که در تدوین آن مشارکت داشتند، در مراحل اجرایی آن نیز حضور فعال و مستمر داشته باشند.

سرپرست معاونت پژوهشی_آموزشی پژوهشکده محیط زیست با بیان اینکه در کارگاه آغازین با همفکری و مشارکت شرکت کنندگان، گروه های ذی نفع و ذی مدخل برای مدیریت تالاب شناسایی شدند، خاطرنشان کرد: در کارگاه اول ارزش ها و کارکردها و مشکلات تالاب احصا شد و اهداف کلی و چشم انداز ۲۰ ساله حفظ تالاب تعیین شد.

او تصریح کرد: در هر مرحله با بازخوردهایی که گرفته شد، نقطه نظرات در گزارشات منعکس شد و در کارگاه امروز برای مشکلات تالاب امیرکلایه اقدامات مدیریتی اولویت دار، اهداف راهبردی که برای دستیابی به چشم انداز ۲۰ ساله تالاب ضروری بود، تعیین می شود.

عابدین زاده ادامه داد: در کارگاه امروز همچنین سازمان های مسئول و همکار مشخص می شوند تا در دو کارگاه پیش رو این سند نهایی و در شورای برنامه ریزی استان با ضمانت اجرایی قوی جهت ابلاغ به دستگاه ها مصوب شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار