برنامه‌های هفته قرآن، عترت و نماز از 23 آذر در مدارس مازندران آغاز می‌شود

ساری (پانا) -برنامه‌های ویژه‌ی هفته قرآن و عترت و نماز ٢٣ تا ٢٩ آذرماه همزمان با سراسر کشور در مدارس مازندران برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۹۷۵۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های هفته قرآن، عترت و نماز از 23 آذر در مدارس مازندران آغاز می‌شود

محمود تنها، رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران برنامه‌های هفته قرآن، عترت و نماز را چنین تشریح کرد:

محافل انس با قرآن با عنوان «زیبایی‌های بی‌پایان» با حضور کاروان قرآنی نور متشکل از اساتید و قاریان و حافظان برتر فرهنگی و دانش‌آموزی کشوری واستانی با محوریت دارالقرآن‌ها باحضور رضایی نفر اول مسابقات بین المللی برگزار می‌شود.
وی افزود: جشنواره «چراغ راه» در مدارس شبانه‌روزی بامحوریت نیایش امام سجاد (ع)در باره پدر و مادرصحیفه سجادیه درقالب‌های تصویرآفرینی‌نامه، پیام این دعا، دلنوشته دانش‌آموز،برگزار می‌شود.

دیدار فعالان قرانی استان بانماینده ولی فقیه دراستان و درشهرستانها دیداربا ائمه جمعه شهرستان و مناطق و برنامه‌ریزی جهت شرکت در نماز جماعت مدارس، برگزاری گفتمان‌های دینی و بهره‌گیری از مبلغان توانمند و دعوت از اساتید مجرب حوزه و دانشگاه، برگزاری کیفی نشست‌های دانش‌آموزی و خانواده مطهر با موضوع قرآن، عترت و نماز از جمله فعالیت‌های این هفته است.

هم اندیشی مدارس مجری طرح روشنادر مرکز تیزهوشان ساری برگزار می شود.

حضور فعال دانش‌آموزان و اولیا در نماز جمعه ٢٩ آذر و تشریح فعالیت‌های سه منشور نورانی قرآن، عترت و نماز در مصلی‌های نماز جمعه با حضور رؤسا یا معاونان ادارات، تجلیل از مفاخر قرآنی با حضور امام جمعه و مسئولان در نماز جمعه آن روز، تجلیل و تقدیر از امام جماعت و همکاران فعال در حوزه قرآن عترت و نماز ادارات و ... از دیگر برنامه‌های هفته قرآن است.

تنها با بیان اینکه میهمان ویژه استانی در جشن عبادت، حجت‌الاسلام والمسلمین راستگو و فرمانی هستند، گفت: «برگزاری با‌شکوه جشن عبادت به صورت مدرسه‌ای و متمرکز، اجرای برنامه‌هایی در راستای تبیین بحث تقلید و مرجعیت و آشنایی دانش‌آموزان با موضوع و آموزش عملی نماز برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی از دیگر برنامه‌های هفته قرآن است.»

سلسله جلسات تبیین کتاب‌های پژوهش‌های قرآن، عترت و نماز با هدف ارتقای سطح دانش و بینش فرهنگیان و نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی ‌میان گروه‌های مختلف به‌ویژه جامعه فرهنگیان برگزار می‌شود.

برگزاری سلسله نشست‌های نسیم هدایت با شرکت صاحب‌نظران فرهنگی برای پاسخ‌گویی به نیازها و مطالبات فکری و فرهنگی جامعه در راستای ایجاد فرصت مناسب برای بیان سؤالات و دیدگاه‌ها درباره موضوعات مختلف فرهنگی از دیگر برنامه‌های هفته قرآن است.

در این هفته نمایشگاه قرآن و عترت با آثار هنری، و خطاطی، ناشران و هنرمندان قرآنی دانش‌آموزی و فرهنگی در حوزه قرآن و عترت و با محوریت آثار جشنواره قران صاعد در دارالقران، هنرستان و ... برگزار می‌شود.

برگزاری طرح سراسری حفظ جز ۳۰ قرآن کریم در قالب جشنواره نورمبین، برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن در ادارات آموزش و پرورش و دارالقرآن‌ها از دیگر فعالیت‌های این هفته است.

همزمان باهفته قرآن، عترت و نماز نمایشگاه ها آثار هنری، تجسمی و خطاطی، ناشران و هنرمندان قرآنی در حوزه قرآن و عترت و نماز با محوریت آثار جشنواره قرآن صاعد ، آثار فراخوان اجلاسیه نماز و سایر آثار مرتبط با این هفته در دارالقران، هنرستان ها و... برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار