برگزاری مسابقات "مینی گلف قهرمانی کشور" در تبریز

تبریز( پانا) - مسابقات "مینی گلف قهرمانی کشور" در تبریز از 21 الی23 مهر ماه برگزار می شود.

کد مطلب: ۹۵۹۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مسابقات "مینی گلف قهرمانی کشور" در تبریز

رئیس هیئت گلف آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه رقابت های مسابقات "مینی گلف قهرمانی کشور" پرداخت و گفت:این مسابقات از۲۱ تا ۲۳ آبان سال جاری با حضور ۱۷ استان در رده سنی آزاد و مابین سنین ۱۵ تا ۵۵ سال در تبریز برگزار خواهد شد.این مسابقات در قالب۳۴ تیم، ۱۷ تیم مردان و ۱۷ تیم زنان انجام خواهد شد و تبریز برای دومین بار میزبان این مسابقات است.
وی بیان کرد: گلف در کشور ما یک ورزش جوان محسوب می‌شود و در آذربایجان شرقی هم حدود 10سال از فعالیتش می گذرد.
تقی پور افزود: گلف یک ورزش خانوادگی و سبز تلقی می شود و نباید آنرا اشرافی دانست.

وی از خصوصیت این ورزش که رقبا در این ورزش مقابل هم نیستند، بلکه دوشادوش هم به رقابت می پردازند سخن گفت.
تقی پور از امکانات زمین مینی گلف مجموعه ائل گولی در تبریز سخن به میان آورد وافزود: در رشته مینی گلف توانایی برگزاری مسابقات جهانی را داریم و این زمین نخستین زمین استاندارد این رشته در سطح کشور می باشد.
تقی پور تصریح کرد: باید از طریق مدارس و دانشگاهها برای مسابقات آسیایی و جهانی استعدادیابی انجام گیرد.
وی گفت:با خریداری یک قطعه زمین در ورزشگاه یادگار امام تبریز جهت احداث میدان استاندارد گلف امکان احداث ۹ میدان رشته گلف پدیدار خواهد شد.
رئیس هیئت گلف استان تعداد ورزشکاران رشته گلف در آذربایجان شرقی را بالغ بر ۱۵۰ نفر عنوان کرد و افزود: در این راستا حدود ۲۳۰ دانش آموز علاقه مند با همکاری آموزش و پرورش استان استعدادیابی شده و در حال تمرین هستند تا بتوانند در آینده به چهره های برتر این رشته تبدیل شوند.
ابراهیم فیروزی معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز در این نشست گفت: در مباحث فنی و تغذیه ورزشکاران باید نهایت دقت انجام شود تا توانایی مدیریت ورزشی را بالا ببریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار